ZKC'19 komt net tekort tegen Noviomagum

Nijmegen- ZKC'19 trad vandaag aan tegen het nog onbekende Noviomagum. Beide ploegen konden de punten vandaag goed gebruiken om in de midden regionen te blijven van de competitie.Het was alleen Noviomagum die aan het einde van de wedstrijd aan het langste eind trok. Eindstand 15-14.

De Steenbergerhoeve formatie speelde vandaag tegen Noviomagum. Het weer was uitstekend voor een goede pot korfbal en beiden ploegen waren ook klaar voor een spannende wedstrijd. Echter de wedstrijd stond centraal om de hoeveelheid gemiste kansen aan beide kanten van het spel. De ploeg uit Zuidwolde wist al snel op voorsprong te komen maar wist dit niet door te zetten. Rustand 5-6.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg op het feit dat het scherper moest worden in afronding, maar dat er een prima eerste helft gespeeld is.

Na de rust was het de thuisploeg die eerst het heft in handen nam en langzaam wegliep bij ZKC'19. Echter ZKC startte zijn inhaalrace en wist goed bij te blijven. De scores gingen heen en weer. En het was geen moment duidelijk wie met de punten naar huis zou gaan. Alleen helaas voor de Zuidwoldigers was het Noviomagum die aan het langste eind trok. Eindstand 15-14

Doelpuntenmakers: Marlies Berghuis 5x, Adriaan Dusée 4x, Maarten Feenstra 3x, Lennart Menger 1x, Bart-Jan Berghuis 1x