ZKC'19 overklast door koploper AVO

Zuidwolde- In de laatste thuiswedstrijd voor de start van de zaal competitie kon ZKC'19 geen vuist maken tegen de nummer 1 van de competitie AVO. Het verschil werd dan ook al snel in de wedstrijd gemaakt. En ZKC'19 kon alleen maar achter de feiten aanlopen. Ruststand 8-15 en de eindstand 14-29.

De Steenbergerhoeve formatie trad vandaag aan tegen het nog ongeslagen AVO uit Assen. En sterke tegenstander waar ZKC'19 vol gas tegen moest gaan geven. Echter het was AVO die heel de wedstrijd onder controle had. ZKC'19 wou wel, maar het kwam er niet uit tegen de zeer scherpe bezoekers. En keek dan ook al snel tegen een 3-7 achterstand aan. ZKC'19 kon niet terug komen en het verschil was gemaakt. Ruststand 8-15.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat er met scherper geschoten moest worden. De kansen waren er wel maar de afronding liet te wensen over. Ook moesten de speerpunten van AVO beter uitgeschakeld worden.

In de tweede helft probeerde ZKC'19 zich nog wel in de wedstrijd te werken. Maar AVO ging de wedstrijd niet meer uit handen geven en gaf nog een keer extra gas. Waardoor zo een tussenstand van 10-23 op het scorebord stond. ZKC'19 kon nog wel iets terug doen maar de wedstrijd was gespeeld. Er werd nog wel gewisseld maar ook dit mocht niet meer baten. Uitslag 14-29.

Volgende week speelt ZKC'19 tegen het nog onbekende Noviomagum. Daar zullen alle zeilen bijgezet moeten worden om de ondertussen nodige punten mee naar huis te nemen.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée 5x, Maarten Feenstra 4x, Marlies Berghuis 2x, Lennart Menger 1x, Linda Venemann 1x, Jolein Ubels 1x