ZKC'19 machteloos in eerst 15 minuten van de wedstrijd

Nijverdal- ZKC'19 mocht vandaag aantreden tegen het nog ongeslagen NKC'15 uit Nijverdal. Na een matige wedstrijd tegen KIOS vorige week moest er deze week uit een ander vaatje getapt worden. Echter ZKC'19 wist geen vuist te maken tegen de thuisploeg. Ruststand 11-4 en de eindstand bedroeg 18-11.

ZKC'19 speelde vandaag zijn derde uitwedstrijd deze competitie. Tegen het nog onbekende NKC'51 uit Nijverdal. Deze ploeg was tot dusver nog ongeslagen. En de thuisploeg wou deze status graag behouden. ZKC'19 kwam niet fel genoeg uit de startblokken en kon al tegen een 6-0 achterstand aankijken in deze periode. Nadat de Zuidwoldigers zich wat wisten te herpakken was het gat al geslagen een gat wat ZKC'19 deze wedstrijd niet meer kon overbruggen. Er werden goede aanvallen neergezet maar de bal ging er simpel gezegd niet in. Ruststand 11-4.

In de rust wees coach Edwin Vermaat op het feit dat ZKC'19 weer slap aan de wedstrijd begon en dat er in de tweede helft toch echt uit een ander vaatje getapt moest worden. Het vertoonde spel was niet slecht maar er moest beter afgerond worden.

In de tweede helft ging ZKC'19 dan ook beter spelen. Maarten Gubler en Karin van Lubek werden in het veld gebracht en er leek weer meer beleving in de ploeg te zitten. Echter de wedstrijd was in de eerste helft verloren. Er werd wel beter gespeeld alleen het gat kon niet kleiner worden. En zo kon de thuisploeg rustig uitspelen naar een overwinning. Eindstand 18-11.

Volgende week speelt ZKC'19 thuis tegen AVO uit Assen, De ploeg zal alle steun weer nodig hebben om weer punten te pakken. Punten die hard nodig zijn.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée 3x, Bart-Jan Berghuis 3x, Marlies Berghuis 2x, Linda Venemann 1x, Melissa Rijstenberg 1x en Maarten Gubler 1x.