ZKC'19 wint tweede thuis wedstrijd met overtuigende cijfers

Zuidwolde- In de tweede thuiswedstrijd van de ploeg uit Zuidwolde stond ZKC'19 maar voor één taak. En dat was winnen met overtuiging. Atalante was nog nieuw voor het vlaggenschip van ZKC'19. Maar na een iets wat trage start van de wedstrijd kon ZKC'19 makkelijk uitlopen op de tegenstander. Ruststand 11-6. Eindstand 26-15.

Het Zuidwoldiger vlaggenschip van ZKC'19 trad vandaag aan tegen het nog onbekende Atalante uit Apeldoorn. ZKC'19 ging goed van start met een scherpe 3-0 voorsprong. Daarna wist de tegenstander zich nog goed in de wedstrijd te knokken. Met als laatste keer een gelijke tussenstand op 5-5. Echter ZKC'19 begon steeds scherper te schieten en kreeg verdedigend vat op de tegenstander. Hierdoor kon ZKC'19 makkelijk uitlopen naar een 11-6 ruststand.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat de kleine foutjes eruit moesten. Maar dat de wedstrijd nog niet gespeeld was. De thuisploeg moest dus scherp uit de kleedkamers komen.En dit gebeurde ook in de tweede helft.

Twintig minuten lang was de thuis ploeg heer en meester in het veld. En gaf het nagenoeg niets weg. En zo kon de voorsprong in no time uitgebouwd worden tot 20-10. Op dit moment was de wedstrijd gespeeld. En het gas ging er bij beide ploegen een beetje vanaf. Er werd om en om nog gescoord. Wat de tweede helft tot een zeer doelpunt rijke helft maakte. En werd ook de tweede thuis wedstrijd met 26-15 gewonnen.

Volgende week treedt ZKC'19 aan tegen Kios uit Ruinerwold. Ook in deze wedstrijd zal dit niveau gehaald moeten worden om de punten mee naar huis te nemen. We hopen weer iedereen langs de lijn te zien voor de altijd nodige ondersteuning.

Doelpuntenmakers: Marlies Berghuis 7x, Adriaan Dusée 6x, Linda Venemann 4x, Maarten Feenstra 3x, Melissa Rijstenberg 2x, Lennart Menger 2x, Bart-Jan Berghuis 1x en Jolein Ubels 1x