ZKC'19 wordt overklast door promovendus Wez Handich

Rottevalle- ZKC'19 verliest in zijn eerste uitwedstrijd belangrijke punten aan het start van de competitie. Tegen de nog onbekende tegenstander Wez Handich kon de goede lijn van vorige week niet worden doorgezet. ZKC'19 zat geen moment in de wedstrijd en werd voor op werklust overklast door je de jonge gretige tegenstander. Ruststand 12-8 en de eindstand 21-14.

De nog steeds hoofdsponsorloze formatie uit Zuidwolde trad vandaag aan tegen het nog onbekende Wez Handich uit Rottevalle. Op papier zou ZKC'19 met zijn ervaring de promovendus de baas moeten zijn. Niks bleek echter minder waar deze middag. ZKC'19 begon slap waar Wez Handich meteen vol van start ging. Na een snelle 4-0 achterstand was het beeld van deze wedstrijd gevormd. ZKC'19 kon nog wel een keer aansluiten. Na wat meer controle in de aanval wist ZKC'19 nog op een 5-6 voorsprong te komen. Echter de thuisploeg gaf zich niet snel over. Helemaal niet zelfs want ze gingen vrolijk door waar ze gebleven waren. Lange aanvallen met veel schoten zorgde ervoor dat de thuis ploeg met 12-8 de rust in ging.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg op het matige spel wat de ploeg vertoonde. Op alle vlakken moest er een tandje bij. Er moest meer initiatief genomen worden en dan mochten deze kansen ook nog afgerond worden.

Na de rust wist ZKC'19 echter geen vuist meer te maken. De thuisploeg had de wedstrijd stevig onder controle en ZKC'19 kon niet de energie opbrengen die in de voorgaande wedstrijd wel gevonden werd. Er werd nog wel gewisseld aan de kant van ZKC'19, Anouk Spijker, Karin van Lubek en Jurjen de Vries kwamen het veld in om voor nieuwe impulsen te zorgen. Ondanks deze goede invalbeurten wist ZKC'19 niet meer terug te komen. Eindstand 21-14.

Volgende week speelt ZKC'19 tegen het nog onbekende Atalante. ZKC'19 zal zich moeten herpakken na deze pijnlijke nederlaag en zich weer focussen op aanstaande zondag.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée 4x, Lennart Menger 2x, Maarten Feenstra 2x, Jolein Ubels 2x, Karin van Lubek 1x, Marlies Berghuis 1x, Melissa Rijsenberg 1x en Anouk Spijker 1x