ZKC'19 kent goede start van het seizoen

Zuidwolde- ZKC'19 begon in zijn eerste wedstrijd tegen OWK. Op het nieuwe sportcomplex van ZKC'19 waren alle ingredienten aanwezig voor een mooie en spannende sportmiddag. En voor het grootste gedeelte van de wedstrijd was die spanning toch ook zeker aanwezig. Met een ruststand van 8-9 en een eindstand van 21-16 was dit voor de supporters een mooie wedstrijd.

De Zuidwoldiger formatie die nog op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor begon sterk aan de wedstrijd. Er werd meteen gescoord en de toon voor de wedstrijd was gezet. Echter OWK ging zich deze middag niet zomaar gewonnen geven. Na de zware nederlaag tegen ZKC'19 in het afgelopen seizoen kwam OWK gewapend met nieuwe spelers in de gelederen naar Zuidwolde. En dat was te merken in het wedstrijdbeeld. De scores gingen heen en weer maar steeds in het voordeel van de uitploeg. Ruststand 8-9.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg op het feit dat de afronding te wensen over liet. Het vertoonde spel was goed maar nu de afronding nog.

In de tweede helft ging de wedstrijd verder waar het gebleven was. De scores vielen heen en weer, maar ZKC'19 begon in deze fase van de wedstrijd steeds meer overmacht te krijgen op de wedstrijd. Bij een stand van 15-14 kon het eerste gat geslagen worden en deze voorsprong werd niet meer uit handen gegeven. ZKC'19 kon langzaam uitbouwen naar een eindstand van 21-16. En zo werden de eerste punten van dit seizoen weer binnen gehaald.

Volgende week speelt ZKC'19 zijn eerste uitwedstrijd van het seizoen. Waar we de goede lijn hopelijk door kunnen zetten.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusee 8x, Maarten Feenstra 5x, Melissa Rijstenberg 4x, Marlies Berghuis 2x, Lennart Menger 1x, Linda Venemann 1x.