ZKC'19 sluit seizoen op een waardige manier af

Tytsjerk- ZKC'19 wist in de allerlaatste ronde van de competitie het seizoen op een waardige manier af te sluiten. Waar voor de zaal nog gelijk gespeeld werd. Kwam ZKC'19 nu heel de wedstrijd niet in gevaar. Er werd dan ook met 12-20 gewonnen.

Als laatste keer mag ik vernoemen dat de formatie uit Zuidwolde de Steenbergerhoeve formatie mag heten. Na jaren trouwe sponsorschap houden ze er mee op. Maar als selectie zijn we natuurlijk zeer dankbaar voor deze mooie jaren.

ZKC'19 had vandaag een geduchte tegenstander aan Tietjerk. Men wist dat deze ploeg zeer opportunistisch kan spelen dus een lastige tegenstander. ZKC'19 begon alleen erg sterk aan de wedstrijd. Er werden weinig fouten gemaakt en was sterk in de afronding. De eerste paar goals vielen nog over en weer maar bij een stand van 3-4 ging het hard. Zo werd de score snel uitgebreid naar 3-10. En kon ZKC'19 de wedstrijd al snel op slot gooien. Ruststand 6-12.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat het vertoonde spel van de eerste helft doorgezet moest worden. De ploeg moest zichzelf gaan belonen voor het harde werk van dit jaar. En dat mocht dan wel eens terug komen in de uitslag.

Na rust begon ZKC'19 dan ook meteen weer scherp. Het eerste doelpunt kwam ook meteen op de naam van de Zuidwoldigers. ZKC'19 bleef ook lekker doorspelen en zo vielen de doelpunten ook om en om bij beide ploegen. Voor de toeschouwers een leuke wedstrijd om te volgen waar veel in te zien was. Vlak voor tijd maakte Tessa van Goor nog haar debuut in het vlaggenschip van de ploeg uit Zuidwolde wat ook samen ging met een prima invalbeurt. De wedstrijd werd met winst afgesloten. Uitslag 12-20.

Hiermee is dit seizoen ten einde gekomen. Namens alle spelers van de selectie van ZKC'19 wou ik het publiek bedanken voor een mooi jaar. En ik zie iedereen graag na de zomer weer terug langs de lijnen.

Doelpuntenmakers: Linda Venemann 5x, Karin van Lubek 3x, Lennart Menger 3x, Rick Duinkerken 3x, Bart Jan Berghuis 3x, Adriaan Dusée 2x, Jolein Ubels 1x.