ZKC’19 laat punten liggen in Assen

Assen – Op zondag 11 mei trad de Steenbergerhoeve formatie aan tegen AVO in Assen. Waar de weersomstandigheden verre van ideaal waren, ging de wedstrijd lang gelijk op. In de rust stonden de ploegen in evenwicht: 9-9. Uiteindelijk trok AVO aan het langste eind door te winnen met 16-15.

Waar ZKC’19 goed uit de startblokken ging zonder Adriaan Dusee in de basis (ziekte), wist ZKC’19 de voorsprong van 1-3 niet vol te houden. AVO kwam door een afstandschot en doorloopbal op gelijke hoogte: 3-3. Vanaf 4-4 leek de Steenberghoeve formatie een gaatje te slaan qua score (4-7) maar wederom bleef AVO meescoren en kon het zelfs de score gelijk trekken in de laatste paar minuten van de eerste helft. De ploegen gingen de kleedkamer in bij een score van 9-9.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg er op het hoofd koel te houden en niet mee te gaan in de onrustige sfeer van de tegenstander. Aanvallend en verdedigend waren er kleine dingen waar op gelet moest worden maar de hoofdlijn was goed. ZKC’19 kreeg als taak mee creatief te gaan spelen in de aanval, in de eerste helft waren de aanvallen soms te statisch.

In de tweede helft bleef het verschil tussen de beide ploegen klein, van 9-9 tot 13-13 nam ZKC’19 telkens een voorsprong maar bleef AVO meescoren. De scheidsrechter had in de 2e helft moeite om de wedstrijd in toom te houden, het spel ging er soms hard aan toe. Waar ZKC’19 verzuimde om de voorsprong uit te bouwen profiteerde AVO hiervan door een vrije bal en een strafworp te verzilveren. Hierdoor werd het verschil twee doelpunten in het voordeel van AVO: 16-14. Een strafworp aan de kant van ZKC’19 in de slotfase bracht de score nog op 16-15 maar ZKC’19 zag geen kans meer om de stand gelijk te trekken in de laatste minuut van de wedstrijd.

Met nog twee speelronden te gaan zijn er nog altijd kansen voor ZKC’19 om kampioen te worden in de eerste klasse. ZKC’19 heeft twee punten goed te maken op de koploper Rigtersbleek, deze punten kunnen volgend weekend persoonlijk afgepakt worden in een rechtstreeks duel met Rigtersbleek op het veld van ZKC’19 in Zuidwolde.

Doelpuntenmakers: Melissa Rijstenberg 4x, Maarten Gubler 3x, Karin van Lubek 3x, Jolein Ubels 2x, Lennart Menger 2x, Rick Duinkerken 1x.