ZKC'19 wint derde wedstrijd op rij

Zuidlaren- Op een toch wel winderige zaterdagmiddag speelde ZKC'19 tegen Ritola uit Zuidlaren. Een ploeg met veel lengte waar de vorige keer maar nipt van werd gewonnen. Ook deze keer verliep het wedstrijd beeld raar. Maar ZKC'19 wist toch in de tweede helft de wedstrijd naar zich toe te trekken. ZKC'19 won met 9-11, ruststand 8-7.

De Steenbergenhoeve formatie trad op de zaterdag middag aan tegen Ritola en de opdracht was voor de wedstrijd duidelijk: ga het eigen spel spelen en laat de tegenstander niet in de wedstrijd komen door eenvoudige fouten. En dit was in de begin fase nou net wat er fout ging bij de Zuidwoldigers. De druk die gegeven werd was goed maar bij vlagen net iets te veel. En door een straffe wind over het veld was het lastig om de ballen van afstand af te ronden. De wedstrijd kende dan ook een gelijkopgaand beeld. De doelpunten vielen over en weer. Ritola sloeg een klein gat maar dat werd weer vakkundig dicht gespeeld door ZKC'19. Ruststand 8-7.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop de rust te bewaren en naar de goede kansen te zoeken door de lengte van Ritola. Ook mocht er nog wat meer druk gegeven worden op de aanvallers, maar de fouten moesten eruit gehaald worden.

In de tweede helft werden de opdrachten van de coach goed opgepikt. Zeker verdedigend wist ZKC'19 zich te onderscheiden. Door veel druk te geven en veel rebounds te pakken en zelf ook lange aanvallen te spelen, zorgde ZKC'29 ervoor dat de ploeg uit Zuidlaren maar eenmaal wist te scoren. Zelf had ZKC'19 ook moeite met het scoren: kansen waren er zat maar door de wind was het lastig om van afstand te scoren. Toch, door een run van 6 doelpunten op rij, wist ZKC'19 de wedstrijd naar zich toe te trekken. De wedstrijd werd verder vakkundig uitgespeeld en dit resulteerde in een 9-11 overwinning.

Volgende week staat Kios op het programma. Tegen deze tegenstander zal er uit een ander vaatje getapt mogen worden om de overwinning te behalen. Komt allen kijken naar deze belangrijke wedstrijd.

Doelpuntenmakers: Rick Duinkerken 4x, Lennart Menger 3x, Melissa Rijstenberg 1x, Karin van Lubek 1x, Jolein Ubels 1x en Adriaan Dusée 1x