ZKC'19 wint rommelige wedstrijd in Beilen

Beilen- ZKC'19 mocht vandaag aantreden tegen de als laatste geplaatst Vitesse uit Beilen. Wat de eerste wedstrijd al geen makkelijke pot was, werd het de tweede wedstrijd ook niet. Het ging heel de wedstrijd gelijk op met veel spanning maar aan het einde van de wedstrijd wist ZKC'19 dan toch een gaatje te slaan om zo de overwinning binnen te halen. Ruststand 8-9 en de eindstand was 12-16.

De Steenbergenhoeve formatie trad op zondag aan tegen Vitesse uit Beilen. Waar de ploeg uit Beilen een lastige tegenstander was geweest in de eerste wedstrijd. Zo verliep het deze wedstrijd weer. Waar Vitesse fel was in de duels en veel druk gaf was ZKC'19 soms slordig en niet geconcentreerd aan het korfballen. ZKC'19 moest het deze wedstrijd hebben van een paar goede fases waar steeds aangesloten kon worden bij Vitesse. In de loop van de eerste helft nam ZKC'19 dan ook het heft zelf meer in handen en zo wisten de Zuidwoldigers met een 8-9 voorsprong de rust in te gaan.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat het een stuk beter moest in de tweede helft. Er moest beter gegooid en gevangen worden en men moest scherper zijn in de opgelegde kansen. Anders kon het een zure wedstrijd worden voor de Zuidwoldigers.

In de tweede helft had ZKC'19 de zaken dan ook iets beter in orde. Er werd verdedigend wat meer druk gegeven. En in de aanval werden de juiste mogelijkheden gevonden. Echter kwam het nog steeds voor dat de ploeg nog teveel slordigheden had. Maar in het laatste kwartier wist Vitesse geen vuist meer te maken tegen ZKC'19. De ploeg ging rustiger spelen en juiste kansen werden afgerond. Hierdoor ontstond er een gat van 4 doelpunten die zorgvuldig uitgespeeld werd. Eindstand 12-16.

Volgende week treed ZKC'19 aan tegen Ritola uit Zuidlaren. Tegen deze tegenstander zal ZKC'19 beter moeten vertonen willen ze de punten mee naar huis nemen. De spelers mogen zichzelf dan nog wel een keer terug kijken op de videorecorder en leren van de gemaakte fouten.

Doelpunten makers: Melissa Rijstenberg 3x, Jolein Ubels 3x, Bart Jan Berghuis 3x, Adriaan Dusée 2x, Karin van Lubek 2x, Linda Venemann 1x, Marlies Berghuis 1x, Maarten Feenstra 1x