ZKC'19 schiet met scherp tegen OWK

Zuidwolde- Op een met zon overgoten dag trad ZKC'19 aan tegen OWK. In de eerste wedstrijd werd er nog maar nipt gewonnen van deze ploeg in de laatste minuut. De Zuidwoldigers waren dus voorbereid op een pittige wedstrijd. En dat gaf ZKC'19 ook de overhand in heel de wedstrijd. Want met een ruststand van 13-7 en een eindstand van 26-14 werd er overtuigend gewonnen.

De Steenbergerhoeve formatie begon vandaag meteen scherp uit de startblokken. De eerste aanval gaf meteen het beeld van de wedstrijd aan. Er zou vandaag met scherp geschoten gaan worden. Zo had OWK een topschutter in dienst onder de naam Gert Schuitema en bij ZKC'19 was dat Karin van Lubek die niet af te stoppen was. Dit resulteerde in een doelpunten festijn voor het publiek wat op de zondag zowel van het weer als van het korfbal mocht genieten. ZKC'19 wist het niveau ook goed vast te houden wat een ruststand van 13-7 weergaf.

In de rust complimenteerde coach Edwin Vermaat zijn ploeg met het vertoonde spel. Maar dit moest twee helften lang zo gespeeld worden. Dan kon er echt tevreden naar de wedstrijd gekeken worden. Verder moesten de kleine foutjes er in de verdediging uit.

In de tweede helft moest de ploeg uit Zuidwolde nog even zoeken naar het vertoonde spel van de eerste helft. Het was dan ook meteen OWK wat scoorde. Maar na een paar minuten ging de ploeg weer lopen en werd het vertoonde spel weer snel opgepakt. Dit weergaf zich ook in de score. De doelpunten vielen weer aan alle kanten en was een mooi spektakel voor het publiek om te aanschouwen. Zo werd de wedstrijd winnend afgesloten met 26-14.

Volgende week treedt ZKC'19 aan tegen Vitesse uit Beilen en natuurlijk hopen de Zuidwoldigers het vertoonde niveau weer door te zetten. Tot dan.

Doelpuntenmakers: Karin van Lubek 7x, Lennart Menger 5x, Adriaan Dusée 4x, Rick Duinkerken 4x, Bartjan Berghuis 3x, Melissa Rijstenberg 2x en Linda Venemann 1xl