ZKC'19 komt in tweede helft tekort om de wedstrijd spannend te houden

Grou- Op een zeer mooie zondagmiddag trad ZKC'19 aan tegen Mid Fryslan uit Grou. Waar ZKC'19 al gedegradeerd is, waren de punten bij de Friezen nog nodig om zich definitief te kunnen handhaven in de overgangsklasse. ZKC'19 begon sterk en wist in het begin goed tegenstand te bieden. Alleen in de tweede helft ging de machine draaien in Friesland met een einduitslag van 26-17.

De Steenbergerhoeve formatie kwam goed uit de startblokken in Grou. Er werd het eerste kwartier met scherp geschoten en dat bracht vertrouwen met zich mee. ZKC'19 die niks meer op het spel heeft staan, kon lekker vrijuit spelen en dat was terug te zien in het spel. Waar voor Mid Fryslan nog wel wat op het spel stond. Bij een tussenstand van 4-7 begonnen de Friezen echter weer langzaam in de wedstrijd te komen. ZKC'19 begon wat kansen te missen waar ze aan de kant van Mid Fryslan net wel begonnen te vallen. Maar wat wel voor een spannende eerste helft zorgde met een ruststand van 12-10.

Coach Edwin Vermaat was blij met het vertoonde spel van zijn team en wilde dit ook graag in de tweede helft weer terug zien. Verder mochten de passes nog wat strakker en de kans mochten scherper afgerond gaan worden. Maar er werd mooi korfbal gespeeld door beide ploegen.

In de tweede helft kon ZKC'19 meteen aansluiten op de score. Echter Mid Fryslan had meteen antwoord waardoor het gat nooit meer kleiner is geworden dan dat. Voor 10 minuten ging het spel gelijk op en heen en weer. Echter toen brak een sterke fase aan van de thuisploeg waar ZKC'19 geen antwoord op kon geven. Er werd nog volop gestreden, ook met de verse wissels Lotte en Lennart, maar dit mocht niet baten. Ook heeft Anouk Spijker haar debuut in de hoofdmacht gemaakt en dit deed ze verdienstelijk. De wedstrijd werd verder sportief uitgespeeld wat een eindstand van 26-17 opleverde.

Dit was het dan voor dit zaalseizoen ZKC'19 kan zich weer op gaan maken voor het veld waar het nog vol in de strijd zit voor kampioenschap. We hopen daar weer iedereen te zien langs de lijn.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée 7x, Rick Duinkerken 2x, Melissa Rijstenberg 2x, Bart Jan Berghuis 2x, Jolein Ubels 2x, Maarten Feenstra 1x en Anouk Spijker 1x