ZKC'19 kan in tweede helft niet bijblijven

Zuidwolde- Op zaterdagavond trad ZKC'19 aan tegen Wit-Blauw uit Kampen. De vorige wedstrijd kwam ZKC'19 in de eerste helft te kort tegen deze jonge, fanatieke ploeg. Deze zaterdag kon ZKC'19 de eerste helft goed bijblijven, maar werd het gat in de tweede helft geslagen waardoor verloren werd met 21-33.

De Steenbergerhoeve formatie trad in haar laatste thuiswedstrijd van dit zaalseizoen aan tegen Wit-Blauw uit Kampen. ZKC'19 speelt nergens meer voor en ging dan ook met een ontspannen gevoel de wedstrijd in, maar verliezen wilde de ploeg uit De Wolden niet. Het is belangrijk voor het team om het seizoen met een positief gevoel af te sluiten. ZKC'19 ging dan ook goed van start; er werden meteen doelpunten gemaakt door de dames van ZKC'19. In de eerste helft ging de scores heen en weer tussen beide ploegen. Tot 11-12 was het zeer spannend, alleen was het Wit-Blauw die het heft in handen nam de laatste 5 minuten wat voor een 12-17 ruststand zorgde.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat het vertoonde doorgezet moest worden. En dat wanneer ZKC'19 niet ging verslappen ze een goede kans hadden om de buit binnen te slepen.

In de tweede helft was het beeld echter anders. Wit-Blauw Kampen kwam op stoom en maakte van de 12-17 voorsprong een 12-22 voorsprong. Op dit moment was de wedstrijd gespeeld. ZKC'19 kwam weer beter in zijn spel en de doelpunten vlogen nog over en weer in de tweede helft. Zeker van de wissels Teun Ubels, Lennart Menger, Marlies Berghuis en Lotte van Middelaar. Er werden nog mooie doelpunten gescoord en de wedstrijd eindigde in een 21-33 uitslag.

Volgende week speelt ZKC'19 zijn laatste wedstrijd in de overgangsklasse tegen Mid Fryslan. Wel kan het tweede team van ZKC’19 nog alle steun gebruiken in hun strijd om het kampioenschap.

Doelpuntmakers: Maarten Feenstra (zesmaal, waaronder 2 strafworpen; Jolein Ubels en Marlies Berghuis), Melissa Rijstenberg (driemaal), Lennart Menger (tweemaal), Jolein Ubels (tweemaal), Linda Venemann (eenmaal), Adriaan Dusée (eenmaal), Rick Duinkerken (eenmaal; strafworp Adriaan Dusée), Lotte van Middelaar (eenmaal), Bart-Jan Berghuis (eenmaal), Teun Ubels (eenmaal) en Marlies Berghuis (eenmaal).