ZKC’19 een maatje te klein voor koploper de Hoeve

Zuidwolde - ZKC’19 trad vandaag aan tegen de koploper uit de overgangsklasse D, De Hoeve. Beide ploegen hadden de punten vandaag hard nodig. De Hoeve voor het kampioenschap en ZKC’19 voor de laatste kans op klasse behoud. Maar met een ruststand van 9-14 en een eindstand van 17-27 viel dan toch het doek voor ZKC’19.

De Steenbergerhoeve formatie begon sterk in de eerste helft. De opening van de wedstrijd was voor ZKC’19 en De Hoeve had nog geen antwoord klaar liggen. De Hoeve kwam verder in de eerste helft steeds meer in de vorm waar ze bekend om staan; fysiek sterk en een scherpe afronding. ZKC’19 kon steeds in de voetsporen van de koploper blijven en de duels om de bal waren vel en gingen beide kanten op. Dit leverde een leuke eerste helft op, want de huid werd niet goedkoop verkocht in Zuidwolde. Rust stand 9-14.

In de rust wees coach Vermaat zijn ploeg erop dat er nog meer in had gezeten dan wat nu op het scorebord staat. ZKC’19 was nog te slordig in het afronden van de kansen waar De Hoeve dat wel was. Het vertoonde spel was goed, maar moest door het team zelf beloond worden.

In de tweede helft was het meteen De Hoeve die de score opende, maar ZKC’19 kon steeds weer aansluiten. Echter in de laatste 20 minuten kantelde de wedstrijd naar het voordeel van De Hoeve. ZKC’19 werd slordig en De Hoeve werd steeds scherper. Er werd al snel een gat geslagen en die werd uitgebouwd tot tien punten verschil en dat is zo gebleven. ZKC’19 verliest met 17-27.

Dit betekent voor de Zuidwoldigers dat het avontuur in de overgangsklasse na 5 jaar is afgelopen en volgend jaar weer uit zal komen in de eerste klasse. De ploeg kan zich gaan focussen om het seizoen nog mooi af te sluiten voor zichzelf. De volgende wedstrijd is zaterdagavond 1 maart om 19:30 tegen Wit-Blauw Kampen in Zuidwolde.

Doelpuntmakers: Karin van Lubek (zesmaal), Bart Jan Berghuis (driemaal), Melissa Rijstenberg (tweemaal), Jolein Ubels (tweemaal), Rick Duinkerken (eenmaal), Linda Venemann (eenmaal), Maarten Feenstra (eenmaal), Adriaan Dusée (eenmaal; strafworp Linda Venemann)