ZKC’19 komt op alle vlakken tekort tegen BEP

Purmerend – ZKC’19 verliest de uitwedstrijd tegen BEP uit Purmerend met uiteindelijk ruime cijfers. In het begin van de wedstrijd kon ZKC’19 nog meekomen, maar in de eerste helft werd het gat al geslagen door BEP. Met een ruststand van 14-9 werd er uiteindelijk verloren met 26-17.

De Steenbergerhoeve formatie ging vol vertrouwen naar Purmerend. Het was belangrijk voor de Zuidwoldigers om te winnen, zodat ze aansluiting kregen bij de middenmoot. Alleen was dit helaas niet te zien in de ploeg; er werden verdedigend teveel fouten gemaakt, er was te weinig reboundkracht en de kansen werden niet genoeg benut. Dit resulteerde uiteindelijk in een 14-9 ruststand.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn team erop dat ze zich boos mochten maken, omdat de afspraken die gemaakt waren niet na werden gekomen. Met name in de verdediging liet ZKC’19 het liggen en in de tweede helft zou dit anders moeten; een gat van 5 punten is te overbruggen, alleen moest het team er dan wel heel hard voor werken.

In het begin van de tweede helft werd het gat tussen BEP en ZKC’19 niet groter, maar de Zuidwoldigers konden ook niet dichterbij komen. Verdedigend was het wel iets beter, maar nog niet goed genoeg. Intussen kwamen Marlies Berghuis en Jurjen de Vries in het veld voor de licht geblesseerden Jolein Ubels en Maarten Feenstra. Aan het eind van de tweede helft werden aanvallend niet altijd de goede keuzes gemaakt; BEP was op alle vlakken sterker. Het gat werd groter en dat resulteerde in een einduitslag van 26-17.

ZKC’19 staat na 9 competitiewedstrijden nog op een laatste plaats met 3 punten. Volgende week zondag zal het team aantreden tegen de nummer 2, namelijk Rohda uit Amsterdam. Deze wedstrijd wordt gespeeld op zondag 26 januari om 14:00. Hierbij hoopt het team op de steun van de Wolfside, want die zullen ze hard nodig hebben.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée (zesmaal), Karin van Lubek (viermaal), Melissa Rijstenberg (tweemaal), Maarten Feenstra (eenmaal), Bart-Jan Berghuis (eenmaal), Rick Duinkerken (eenmaal), Linda Venemann (eenmaal), Marlies Berghuis (eenmaal)