ZKC’19 pakt eerste overwinning in een spannende wedstrijd

Zuidwolde – ZKC’19 begon de eerste wedstrijd van 2014 meteen met een zinderende overwinning op ZKV uit Zaandam. Nadat er de hele wedstrijd tegen een achterstand aan gekeken werd, met een ruststand van 12-14, wist ZKC’19 in de slotfase van de wedstrijd een 23-21 overwinning te behalen.

De Steenbergerhoeve formatie trad vandaag aan tegen ZKV uit Zaandam. De vorige wedstrijd tegen ZKV werd overtuigend door de Zaandammers gewonnen (25-16). ZKC’19 heeft drastisch punten nodig; ze hadden maar 1 missie en dat zijn de punten in eigen huis houden, waardoor ze aansluiting krijgen bij de rest van de teams. In de eerste helft leverde het veel spanning op; er werd niet altijd even goed gespeeld, maar er werd gewerkt voor elke bal. Toch was het ZKV dat steeds een gaatje kon slaan, maar het verschil werd nooit groter dan 3 punten. Belangrijk was dat ZKC’19 mee bleef scoren, waardoor de spanning in de wedstrijd bleef. Dit resulteerde in een ruststand van 12-14.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn team erop dat het vertoonde spel voortgezet moest worden, er moest met vertrouwen gespeeld blijven worden en dat hij het gevoel had dat er een overwinning in zat.

In het begin van de tweede helft ging het spel verder waar het spel in de eerste helft gebleven was. Er werd om en om gescoord tot 16-19. Op dit punt in de wedstrijd had ZKC’19 het heft in handen en wist de 16-19 achterstand om te zetten in een 21-19 voorsprong. Het einde van de wedstrijd werd daardoor een spektakel, maar ZKC’19 bleef volwassen en speelde de wedstrijd goed uit en sleepte een 23-21 overwinning binnen.

Hierbij wil ZKC’19 de supporters bedanken voor de steun en het vertrouwen die ze het team geven. Onder andere door de Wolfside kwam het team in een flow en wisten ze de punten in eigen huis te houden! Onze dank is groot! Volgende week treedt ZKC’19 aan tegen BEP uit Purmerend. Hier zal de goede lijn voortgezet moeten worden die de afgelopen weken is ingezet.

Doelpuntenmakers; Adriaan Dusée (negenmaal, w.o. 1 strafworp Linda Venemann), Melissa Rijstenberg (vijfmaal), Maarten Feenstra (viermaal, w.o. 1 strafworp Melissa Rijstenberg), Bart-Jan Berghuis (tweemaal), Linda Venemann (eenmaal), Jolein Ubels (eenmaal), Karin van Lubek (eenmaal).