Op een, voor de Zuidwoldigers nieuwe plek, stond de 2e competitiewedstrijd op het programma. In het Drachtersecompagnie was het niet echt weer voor een korfbalwedstrijd, want er wat ingefloten met regen en harde wind.

Afgezien van de 0-1 uit de handen van Hieke Kruit was het wachten tot de score op gang kwam. ZKC wist echter wel meteen een voorsprong op te bouwen door een stand aan te tekenen van 0-3. Wêz Handich had hier geen boodschap aan en scoorde er ook 3 achter elkaar voor de 3-3. Hierna waren de ploegen aan elkaar gewaagd, de doelpunten vielen om en om tot aan de rust. Marlieke Krikken wist nog net voor rust een doelpunt te maken, waarmee de ruststand werd gezet op 7-8 in voordeel van de Zuidwoldigers.

In de kleedkamer werd benoemd dat er wel hard gewerkt moest worden om tot goede kansen te komen, waar een rebound cruciaal was. Rick gaf hiernaast ook aan dat het een typische veldwedstrijd is en dat deze wedstrijd op verdedigend vlak gewonnen moet worden.

Met deze gemotiveerde speech traden de roodzwarten het natte veld weer op. Het worp zijn vruchten af, want Melissa Rijstenberg & Hieke Kruit scoorden vrijwel meteen. Inmiddels liet het scorebord een stand zien van 7-10 wat ervoor zorgde dat de De Hoogh formatie geduldiger ging spelen met meer herhaling, maar het scoren bleek tegen te vallen. Daniël Vos, die inmiddels weer volledig inzetbaar is na het breken van zijn sleutelbeen, werd aanvallend ingebracht en had een paar aanvallen meerdere kansen door het sterke reboundende werk van Kristian Krikken. Op deze manier heeft Daniël Vos 3 treffers op zijn naam kunnen zetten, maar de blauwhemden bleven aanhaken tot 14-15.

De slotfase beloofde spannend te worden, maar Melissa Rijstenberg & Hieke Kruit wisten de korf te vinden en namen de spanning weg. De stand was intussen 14-17 met nog 5 minuten te spelen. Het gat bleek te groot voor de TFD/Dow/Wêz handich combinatie, waardoor de punten van deze harde wedstrijd mee gingen naar de Zuidwoldigers met als eindstand 15-17.

Hieke Kruit 3x
Daniël vos 3x