Op zaterdag 23 september trad Zkc'19 aan tegen Wit-Blauw uit Kampen. In een competitie waar iedereen van iedereen kan winnen zijn de punten kostbaar. Een belangrijke wedstrijd dus voor de Zuidwoldigers.

In de eerste aanval starte Hieke Kruit, Lotte van Middelaar, Kristian Krikken en Adriaan Dusée. In de verdediging starte Melissa Rijstenberg, Elske Oord, Tom Rijstenberg en Hielke Oostveen. De start van de wedstrijd was direct voor de tegenstander uit Kampen. Zkc'19 begon nog niet helemaal scherp aan de wedstrijd en dit resulteerde in een start van 2-6. Vanaf dit punt wist Zkc'19 weer grip op de wedstrijd te krijgen. Via 4-7 en 7-9 kwam Zkc'19 steeds beter in de wedstrijd. Bij 11-10 kwam Zkc'19 voor het eerst voor te staan. Dit alles was een voorbode voor een spannende eindstrijd van de wedstrijd. Rust 13-12.

In de rust wees coach Rick Wessel zijn ploeg erop te blijven strijden met een duidelijk spel plan. De tegenstander is ongeduldig en speel daar mee.

In de tweede helft was de start voor Wit-Blauw weer gevolgd door Zkc'19. De gehele tweede helft was nooit een partij die meer dan twee punten verschil voor kwam te staan. Dit ging door tot 19-19. Toen braken de zinderende laatste spannende minuten aan. Het was Zkc'19 die de 20-19 maakte en met nog een minuut op de klok begon het uit spelen. Het was alleen Wit-Blauw die op het laatste moment de 20-20 wist te maken. Een gelijk spel en gezien het vertoonde spel van beide ploegen een terechte uitslag.

Doelpuntenmakers:
Kristian Krikken 8x