ZKC'19 3 kampioen!

ZKC'19 3 is afgelopen zaterdag kampioen geworden!

De ploeg won met maar liefst 30-8 van AVO uit Assen. En een dergelijke uitslag was geen uitzondering: de week daarvoor werd Wez Handich/DOW met maar liefst 34-6 verslagen. Bij de start van de competitie leek De Parabool de titelfavoriet, maar toen deze ploeg met 13-11 verloor van ZKC, moesten ze achter ons derde aan. Maar die liet geen steek meer vallen.

Een meer dan terechte kampioen! Gefeliciteerd!

Twee momenten uit de kampioenswedstrijd van ZKC'19 3

De kampioenen!

ZKC'19 2 promoveert!

De wedstrijd van ZKC'19 2 werd uitgesteld omdat deze wedstrijd gelijk viel met de streekderby van ZKC'19 1 tegen KIOS. Tegenstander Nic uit Groningen vond uitstel geen probleem en de wedstrijd is verschoven naar woensdag. ZKC'19 2 moest nog 1 punt halen om zeker te zijn van promotie naar de reserve Overgangsklasse. Dat punt kon dus zaterdag niet binnen gehaald worden. Maar de laatst overgebleven concurrent voor promotie werkte mee door haar wedstrijd te verliezen. Daardoor promoveert ZKC'19 2 dus naar de reserve Overgangsklasse, een niveau dat nog nooit eerder werd bereikt.

En wat doet ZKC'19 1?

ZKC'19 1 won in een leuke en spannende wedstrijd de streekderby tegen KIOS. Het werd 20-16. Daarmee is ZKC zeker van de tweede plaats in de poule en van promotie naar de Overgangsklasse. De kampioenen in de 1e klassen (waar ZKC uitkomt) promoveren naar de Hoofdklasse en .... de twee beste nummers 2 van alle 1e klassen in Nederland, promoveren ook naar die Hoofdklasse. En ZKC behoort na de resultaten van afgelopen week tot die beste nummers 2!!!

Kortom: het gaat zaterdag nog ergens om! Bij winst van ZKC'19 1 op De Walden promoveert het team naar de Hoofdklasse!