Op zaterdag 24 september speelde ZKC’19 1 tegen Quick/Vlug & Vaardig 1. Vorig jaar in de zaal was Quick/V&V geen partij voor ZKC’19.

Voor De Hoogh formatie starten in de aanval Kristian Krikken, Tom Rijstenberg, Marlieke Krikken en Hieke kruit. In de verdediging starten Hylke van de Boomen, Adriaan Dusée, Melissa Rijstenberg en Jolein Ubbels. De de Hoogh formatie begon niet scherp aan de wedstrijd en kwamen al heel snel achter met 4-1. Door Tom en Melissa Rijstenberg kwamen ze terug tot een stand van 4-3. Dat zette de knop aan bij Quick/V&V en die zetten een serie van 5 doelpunten neer: 9-3. Door schoten van Kristian Krikken en Marlieke Krikken kwam ZKC een beetje terug. Zij zetten de ruststand op 10-7.

In de rust werd verteld om onze eigen wedstrijd te blijven spelen en scherper te zijn.

ZKC’19 1 begon na de rust meteen scherper aan de wedstrijd. De duels werden meer aangegaan. Uiteindelijk kwam ZKC terug op 13-13 door een strafworp van Kristian Krikken. Hierna liep de wedstrijd uit tot 18-14. Waarna ZKC weer terug kwam met een stand van 19-18. Quick 21 speelde sterk en zij hadden uiteindelijk de overhand en wonnen met 21-18.
Helaas geen punten voor ZKC’19 maar van dit soort wedstrijden wordt er ook geleerd!

Volgende week wordt er weer op eigen terrein gespeeld tegen OKO/BIES 1 die momenteel ongeslagen bovenaan staat. Het zal een spannende wedstrijd worden. Tot dan!