Zaterdag 17-09-2022

Op een wisselvallige zaterdagmiddag moest ZKC'19 1 aantreden in eigen huis tegen Noordenveld 1. ZKC'19 1 en Noordenveld 1 zijn de laatste jaren geen vreemden van elkaar geweest. Dit zou dan ook resulteren in een interessante wedstrijd.

Voor de Hoogh schilderwerken formatie starten Kristian Krikken, Daniel Vos, Jolein Ubels en Elske Oord in de eerste aanval. In de eerste verdediging starten Tom Rijstenberg, Hylke van den Boomen, Marlieke Krikken en Melissa Rijstenberg. Het eerste deel van de wedstrijd begon gelijkwaardig. De score ging heen en weer en dat gaf beide ploegen het vertrouwen dat er iets te halen viel in Zuidwolde. Tot 5-5 ging de score gelijk op. Halverwege de eerste helft kreeg Noordenveld iets meer grip op de wedstrijd door hard te werken en scherp te zijn in de mogelijkheden die zij kregen. In een korte periode wisten zij uit te lopen naar 6-9. ZKC'19 liet zich echter niet uit het veld slaan. Door te blijven doen waar de ploeg goed in is werd de inhaal race gestart. Voor de rust wist ZKC'19 langzaam terug te komen tot 9-11.

In de rust wees coach Rick Wessel zijn ploeg op het feit dat het allemaal iets sneller en effectiever kon. Goed omgaan met het spel van Noordenveld en goed uitvoeren van het eigen spel.

In de tweede helft kreeg ZKC'19 steeds meer de overhand in de wedstrijd. De score kwam steeds meer bij elkaar en dat resulteerde na 10 minuten in een 14-14 stand. Vanaf dit moment gooide ZKC'19 de wedstrijd op slot. Door hard werken en effectieve aanvallen werd de stand uitgebouwd tot een 22-15 eindstand.

De eerste thuis punten voor ZKC'19 zijn binnen. Aanstaande dinsdag treedt ZKC'19 aan tegen Hoogkerk 1 in de beker in Hoogkerk. Gevolg door de uitwedstrijd op zaterdag tegen Quick'21.

Doelpunten:
Kristian Krikken 9x