Op deze zonnige zaterdag vertrok de selectie naar Leek voor haar eerste competitiewedstrijden na een pittige voorbereiding. Er zijn door de selectie van ZKC maar liefst twaalf oefenwedstrijden gespeeld. Het waren soms zware oefenpotten, maar desondanks ging iedereen vol zelfvertrouwen deze eerste wedstrijden van de competitie tegemoet.

Na een nipte nederlaag van het tweede mocht de De Hoogh formatie aantreden tegen KV Westerkwartier 1. Een fusie van KV Rodenburg en OWK die vandaag haar allereerste competitiewedstrijden mocht spelen. In de aanval begonnen Kristian Krikken, Daniël Vos, Elske Oord en Hieke Kruit. In de verdediging begonnen Adriaan Dusée, Tom Rijstenberg, Melissa Rijstenberg en Marlieke Krikken.

KV Westerkwartier opende de wedstrijd maar het antwoord volgde door Hieke Kruit (1-1). KV Westerkwartier nam weer de leiding (3-1) waarna Kristian Krikken en Hieke Kruit het scorebord weer op gelijk zetten (3-3). Vanaf dat moment ging het gelijk op door goals van Adriaan Dusée, Elske Oord, Melissa Rijstenberg (6-6). KV Westerkwartier kwam vervolgens met 3 goals voor maar ZKC’19 knokte zich goed terug. Door goals van Melissa Rijstenberg, Daniël Vos, Adriaan Dusée en Kristian Krikken ging de formatie met gelijke cijfers de rust in (11-11).

In de rust zei nieuwe trainer coach Rick Wessel dat hij tevreden was met hoe het team zich terug knokte. Hij benadrukte dat de formatie hun aanvallen moesten blijven organiseren en dat duels fel moesten worden aangegaan.

Na rust waren Adriaan Dusée en Kristian Krikken meteen erg scherp, allebei scoorden 2 goals waardoor de stand 11-15 werd. Het gaatje werd zelfs nog groter door goals van Melissa Rijstenberg, Kristian Krikken en Elske Oord (15-22). Hylke van den Boomen mocht Tom Rijstenberg nog even vervangen, waarbij zijn eerste schot meteen raak ging. Hessel Kruit, Hielke Oostveen en Jolein Ubels mochten ook nog even het veld betreden. De afsluitende treffer werd door Marlieke Krikken gemaakt (17-26). De De Hoogh formatie kan erg tevreden zijn met deze eerste wedstrijd. Volgend weekend staat de eerste thuiswedstrijd op het programma tegen Noordenveld.

Goals:
Kristian Krikken 8