Vandaag moest ZKC’19 aantreden tegen koploper Dos (W). De vorige kracht meting tussen de beide ploegen werd gewonnen door Dos (W) met 30-23. ZKC’19  kon toen tot de rust nog goed meekomen met Dos (W) en had zelfs een kleine voorsprong. ZKC’19 ging met drie auto’s en vol goede moed op pad naar het verre Maartensdijk. De wedstrijd van het tweede was helaas afgezegd wegens corona aan de kant van Dos (W).

De eerste aanval van ZKC’19 bestond uit Adriaan Dusée, Tom Rijstenberg, Hieke Kruit en Marlieke Krikken. Dos (W) gaf veel verdedigende druk waardoor meteen duidelijk werd dat de doelpunten vandaag duur verkocht zouden worden. En dat bleek zeker in de eerste helft ook echt het geval. Lina Ijmker wist middels een strafworp het eerste doelpunt te scoren (2-1). Laatst genoemde vormde samen met Hielke Oostveen, Jolein Ubels en Hylke van der Boomen, die inviel voor Daniel Vos (ziek), het 1e verdedigingsvak. ZKC’19 had in de aanval veel moeite om vrij te komen en de juiste kansen te nemen. Daarnaast lag het rendement ook lager dan wat de Hoogh formatie normaal laat zien.  Lina IJmker wist in de 13e minuut nogmaals de korf te vinden (5-2). Daarna volgde een lange doelpunt loze periode voor de ZKC’ers. Dos (W) bouwde rustig verder aan hun voorsprong en bleef scoren 11-2.  Vlak voor rust verzilverde Marlieke Krikken een vrije bal waardoor de kleedkamer opgezocht kon worden met een ruststand van 11-3.

Trainer/coach Jan Bijkerk vond dat er weinig energie gegeven werd in het spel, zowel verdedigend als aanvallend. Duels werden niet aangegaan en het team straalde vermoeidheid en lusteloosheid uit. Dit moest de 2e helft anders. De duels moesten weer aangegaan worden en het geloof en vertrouwen in eigen kunnen moest meer uitgestraald worden. 11 doelpunten tegen was niet zo verkeerd maar 3 doelpunten voor was echt te weinig. Taak om in de tweede helft de eind uitslag wat schappelijker te maken.

Het vlaggenschip van ZKC’19 had de woorden van trainer/coach Jan Bijkerk ter harte genomen en kwam feller de kleedkamer uit. Duels werden harder ingegaan en de kansen werden beter geselecteerd. Dit resulteerde in twee doelpunten op rij van het dames duo Marlieke Krikken en Hieke Kruit 13-5. De moegestreden Hylke van der Boomen werd gewisseld voor de talentvolle Yvar de Weerd, die met zijn lengte en reach menig tegenstander het leven zuur maakt. Verdedigend kregen de zkcers het mede daardoor wat beter op de rit hierdoor kreeg de aanval wat meer aanvalstijd. Ondanks dat de wedstijd al gespeeld was liet ZKC’19 veerkracht zien en liet het de kop niet hangen. Alle meegereisde wissels kregen inmiddels speeltijd. Myla Bijkerk en Brun Tiggelaar zagen daarmee hun debuut in het eerste team van ZKC’19 gerealiseerd worden. Adriaan Dusée wist inmiddels ook de korf te vinden en scoorde maar liefst driemaal op rij 23-10. Yvar de Weerd scoorde nog een mooie one hander en wist vlak voor het einde ook nog een afstandsschot te maken. Het arbitrale duo M. van Zoggel en Y. van Krieken floten af bij een eindstand van 29-13.

ZKC’19 zal deze week hard moeten trainen en het nare gevoel van deze wedstrijd achter zich moeten laten.  Volgende week volgt, als het goed is, de laatste zaal wedstrijd van ZKC’19 tegen directe concurrent DOS Kampen. Die deze ronde verloor van SKF met 13-22. Bij winst zal het vlaggenschip 3e worden in deze poule en is handhaving in de overgangsklasse een feit. Naast dat het niet alleen de laatste wedstrijd in de poule is zal het ook de laatste wedstrijd ooit zijn in de Mr. N. Wessels Boer hal. We roepen daarom iedereen op om hier bij te zijn. We kunnen jullie steun goed gebruiken.

Voor ZKC’19 scoorden: Adriaan Dusée 3, Yvar de Weerd, Lina IJmker, Marlieke Krikken allen 2, Hieke Kruit, Elske Oord, Hielke Oostveen en Tom Rijstenberg allen 1.