Herstart competitie 2021/2022

Zaterdag 5 februari 2022 trad ZKC’19 aan tegen Dos Kampen voor de eerste wedstrijd van de vernieuwde competitie in een poule van vier. ZKC’19 is ingedeeld bij Dos Kampen, Dos Westbroek en SKF. De selectie van ZKC’19 is blij met de herstart van het zaalseizoen en hoopt zichzelf te kunnen verzekeren van een plek in de overgangsklasse en reserve eerste klasse volgend jaar. Het tweede team speelde in Bennekom en verloor met 17-13 van DVO Bennekom 4.

Voorafgaand aan dit duel wist ZKC’19 dat de eerste wedstrijd tegen Dos Kampen meteen belangrijke punten waren om uiteindelijk uit de degradatiezone te blijven. Om 20:30 floten scheidsrechters B. van Meerveld en P. Huisman de wedstrijd in. Het eerste verdedigende vak met Tom Rijstenberg, Adriaan Dusée, Melissa Rijstenberg en Hieke Kruit konden twee snelle doelpunten niet voorkomen, Dos Kampen vloog uit de startblokken, 2-0. Melissa Rijstenberg opende de score aan de Zuidwoldiger kant, 2-1. Maar ook het vak met Daniël Vos, Hielke Oostveen, Jolein Ubels en Lina Ijmker konden een tegengoal niet voorkomen, 3-1. Dos Kampen begon zuiver aan de wedstrijd door drie goals te maken uit drie aanvallen. De De Hoogh formatie herpakte zichzelf en wist de score om te buigen door doelpunten van Daniël Vos, Hielke Oostveen en tweemaal Melissa Rijstenberg, 3-5. Vanaf dit moment was ZKC’19 continu de bovenliggende partij. Adriaan Dusée weet twee goals te maken, waardoor het gat vergroot is naar vier, 4-8. De spitsen van Dos Kampen hadden het lastig tegen de goed verdedigende heren Tom Rijstenberg en Daniël Vos. Ondanks de verdedigende druk lukt het Dos Kampen een tandje bij te zetten en het verschil vlak voor rust te verkleinen. Er wordt gerust met een 8-9 voorsprong voor de Zuidwoldigers.

In de rust complimenteerde trainer coach Jan Bijkerk de ploeg; “we hebben Dos waar we ze willen hebben, aanvallend hebben ze het lastig en ze nemen de moeilijke schoten”. Aanvallend moest ZKC’19 betere keuzes gaan maken en de juiste kansen selecteren. De vechtlust die ze de eerste helft hebben gezien, de tweede helft ook tonen.

Na de rust is het Lina Ijmker met een doorloopbal, 9-11. Hielke Oostveen onderscheidt zichzelf op dit moment door veel rebounds te pakken onder de korf. Hierdoor kan zijn vak veel kansen nemen en blijven herhalen. Dos Kampen blijft steeds aanhaken op twee verschil, maar het lukt ze niet om dichterbij te komen. Jolein Ubels en Hielke Oostveen brengen na 10 minuten spelen in de tweede helft weer een gat van vier terug, 11-15. Na deze tussenstand is er een doelpuntloze periode van 10 minuten. Zowel Dos Kampen als ZKC’19 creëren wel kansen, maar het lukt beide ploegen niet om deze kansen te verzilveren. Met nog tien minuten op de klok een stand van 13-17, wordt Marlieke Krikken aanvallend gebracht voor Hieke Kruit. Middels een strafworp van Tom Rijstenberg en een afstandsschot van Marlieke Krikken is er een gaatje van 6 ontstaan, 13-19. Met nog 4 minuten op de klok is de wedstrijd gespeeld en weet ZKC’19 dat de eerste punten in de vernieuwde overgangsklasse poule binnen is. Eindstand 14-21. Hele belangrijke punten voor de De Hoogh formatie.

Volgende week zaterdag, 12 februari 20:00, speelt ZKC’19 haar eerste thuiswedstrijd tegen Dos Westbroek. Een ploeg die op het veld bovenaan staat in de overgangsklasse. Een mooie wedstrijd waarin het eerste team van ZKC’19 zich kan meten met een top overgangsklasse ploeg. Voorafgaand aan dit duel speelt het tweede team om 18:30 tegen Dos Westbroek. Er mag weer publiek aanwezig zijn en de selectie van ZKC’19 heeft jullie hard nodig.

Doelpuntenmakers:
Melissa Rijstenberg, vijfmaal