Harich zaterdag 30-10-2021

Op een regenachtige herfstdag moest de hele selectie van ZKC'19 aantreden bij Harich. Voor ZKC'19 1 de hekkensluiter in de competitie. Bij winst gaat ZKC'19 1 ongeslagen de zaalcompetitie tegemoet.

In de aanval begonnen Hieke, Melissa, Tom en Adriaan en in de verdediging mochten aanvoerster Jolein, Elske, Kristian en Daniel aantreden. Op een mooi grasveld was het Harich die de score opende. Gelukkig wist Hieke dit snel weer gelijk te trekken. Tot 3-3 ging de wedstrijd gelijk op. Daarna nam ZKC'19 het heft in handen. Van 3-3 ging de score naar een comfortabele voorsprong van 3-10. Vooral Kristian was in deze fase goed op schot en nam zijn team bij de hand. ZKC'19 ging na een wat rustigere periode met een stand 5-12 de rust in.

De coaches gaven in de rust aan om lekker verder te blijven spelen en de eerste helft van het veld seizoen goed af te sluiten.

Na de rust wist ZKC direct de draad weer op te pakken. Door snelle goals kwam er al snel 6-15 op het scorebord te staan. Daarna zakte het niveau wat weg. Goede kansen werden wat lastiger gevonden en daardoor raakte het tempo uit de wedstrijd. Dit gaf Harich de gelegenheid om weer wat aan te haken tot 9-15. Daarna  kwam ZKC'19 weer iets beter in het spel en kon een eindstand neerzetten van 14-22.

ZKC'19 1 staat in de tweede klasse A ongeslagen boven aan. Dit geeft een mooi uitgangspunt voor de hervatting na de zaalcompetitie. De zaalcompetitie start op zaterdag 27 november waar ZKC'19 1 mag aantreden in de overgangsklasse!

Doelpuntenmakers:
Kristian 8