Het was een drukke dag op sportcomplex Woltingeslag met veel thuiswedstrijden. De avond mocht worden afgesloten door de De Hoogh-formatie. Dit keer mochten ze spelen tegen De Waterpoort uit Sneek, die in het midden van de ranglijst staat. De Waterpoort had al een aantal punten gepakt en daarom gingen ze met volle moed de wedstrijd in.

De wedstrijd werd geopend door een afstandsschot van Tom Rijstenberg, die samen met Kristian Krikken, Melissa Rijstenberg en Elske Oord in de aanval begon. In de verdediging startte Danïel Vos,
Hielke Oostveen, Marlieke Krikken en aanvoerster Jolein Ubels. De Waterpoort reageerde direct met een 1-2 voorsprong. De Zuidwoldigers kwamen echter al snel weer op voorsprong (4-2) door goals van Marlieke Krikken, Kristian Krikken en Tom Rijstenberg. De Waterpoort nam hier geen genoegen mee en keerde het tij (4-6). Door goals van Hielke Oostveen, Jolein Ubels, Elske Oord, Melissa Rijstenberg en Daniël Vos kwamen de Zuidwoldigers weer op voorsprong (9-6). Alle spelers van de De Hoogh-formatie hadden na 20 minuten een goal achter hun naam staan. Door te scoren over vele schijven, maakte ZKC’19 het verschil en ging het team met een 12-7 voorsprong de rust in.

In de rust vertelde coaches Jan Bijkerk en Evert Krikken dat het verdedigend goed in elkaar zat, wat resulteerde in maar zeven tegendoelpunten. Aanvallend mocht er nog een tandje bij worden gedaan. De Zuidwoldigers keerden met een tevreden gevoel weer het koude veld op.

Waar Marlieke Krikken de eerste helft afsloot met een afstandsschot, opende ze de tweede helft met een fraaie treffer. Helaas moet Tom Rijstenberg na tien minuten in de tweede helft uitvallen door een blessure, Adriaan Dusée verving hem toen er 15-8 op het scorebord stond. ZKC’19 bleef scoren en ook Anouk Spijker, Hieke Kruit en Hessel Kruit mochten minuten maken, zij vervingen Melissa Rijstenberg, Jolein Ubels en Daniël Vos. Marlieke Krikken wist de korf nog tweemaal te raken. (20-12) Uiteindelijk mocht Adriaan Dusée ook nog een doelpunt achter zijn naam zetten en sloot hij daarmee de wedstrijd af. (21-12).

De formatie kan terugkijken op een koude zaterdagmiddag waar wederom punten verdiend zijn. Fijn om te zien dat er ondanks de kou nog veel publiek aanwezig was. De formatie heeft nog twee
uitwedstrijden op het programma staan. Daarna begint het zaalseizoen waar er in de overgangsklassen 14 belangrijke wedstrijden op het programma staan.

Doelpuntenmakers:
Marlieke Krikken – zesmaal