De Hoeve - Nadat ZKC'19 2 in het zonnetje een overtuigende overwinning neerzette tegen De Hoeve 2 (8-19), sloeg het weer om en waren de hoofdmachten aan de beurt. Scheidsrechter Houtstra floot in, waarna De Hoeve flitsend van start ging. De verdediging van ZKC'19, bestaande uit Elske Oord, Jolein Ubels, Hielke Oostveen en Daniël Vos, was hier duidelijk nog niet op voorbereid (1-0). Tom Rijstenberg wist met een korte kans vervolgens de stand gelijk te trekken. Hij begon in de aanval met Adriaan Dusée, Hieke Kruit en Marlieke Krikken. De start van de wedstrijd was tekenend voor de eerste helft: scoren ging bij beide ploegen moeizaam en de doelpunten vielen over en weer. Dit resulteerde in scores als 4-6, 6-8 en uiteindelijk werd er gerust bij 8-9.

Het ontbrak de De Hoogh-formatie aan felheid en het was duidelijk dat de Zuidwoldigers er een tandje bij moesten zetten om een overwinning uit deze wedstrijd te slepen. Vlak na rust werden Melissa Rijstenberg, Kristian Krikken en Lina IJmker ingebracht. Dit zorgde voor een nieuwe energie in beide vakken. Tot 12-13 kon De Hoeve nog bijbenen, maar ZKC'19 gaf gas en de stand werd uitgebreid naar 12-17. Alle wissels hadden zichzelf hiermee op het scorebord gezet. Door slordigheden aan de kant van ZKC'19 wist De Hoeve nog 2 strafworpen te scoren, maar de trein van ZKC'19 denderde door. Doelpunten van Elske Oord, Daniël Vos en Kristian Krikken, brachten de eindstand op 14-21.

ZKC’19 1 en 2 zijn nog vol in de race voor de beker, waardoor er 2 doordeweekse wedstrijden op het programma staan. Dinsdag 5 oktober speelt ZKC'19 2 in Zuidhorn en op woensdag 6 oktober speelt ZKC'19 1 thuis tegen Noordenveld. De competitie wordt zaterdag 9 oktober hervat tegen ROG. De selectie speelt dan om 17.00 en 18.30 in Zuidwolde.

Doelpuntenmakers:

Daniel Vos (3 maal)
Hielke Oostveen (3 maal)
Tom Rijstenberg (3 maal)
Jolein Ubels (3 maal)
Kristian Krikken (2 maal)
Elske Oord (2 maal)
Marlieke Krikken (1 maal)
Melissa Rijstenberg (1 maal)
Lina IJmker (1 maal)
Adriaan Dusée (1 maal)