Zaterdag, 2 oktober 2021.

De wedstrijd tegen koploper DOS’46 4. Dinsdag en vrijdag goed voorbereid om misschien wat puntjes mee terug te nemen uit Nijeveen. Vol goeie moed gingen we heen. Eenmaal aangekomen was de Koning de zwarte shirtjes tas vergeten mee te nemen, maar gelukkig had iedereen een eigen zwart shirt meegenomen.

De scheids floot voor het begin van de wedstrijd en de concentratie ging op 100. Het aanvalsvak bestond uit Lennart, Lars, Manouk en Aniek. De verdediging bestond uit Dennis, Leon, Janice en Do. Op de bank hadden we Lonneke, met trouwe supporter Stijn en sterspeler van de midweek, Martin.

Het begon niet heel erg lekker. 1-0… 2-0 op een gegeven moment stonden we met 5-0 achter voordat Manouk opende met een mooi afgeronde strafworp! De eerste helft ging niet geweldig, maar we zijn de rust in gegaan met 7-3.

Nadat we de koppen bij elkaar hadden gestoken, wat opmerkingen hadden gekregen van de mensen op de bank, gingen we er weer tegenaan. Janice schoot meteen de eerste 2 doelpunten van de 2e helft raak. Daarna met een mooi schot van Lennart kwamen we op een stand van 7-6. Volhouden dus, maar helaas kreeg DOS ook meer vertrouwen en schoten weer raak. Rond de stand 13-8 werd er een time-out aangevraagd door Lonneke waarna ze ons vertelde om er plezier in te houden. We hadden ook een doel om DOS onder de 20 te houden en het verschil zo klein mogelijk te houden. Na een aantal schoten van Leon, Manouk, Dennis is de stand uiteindelijk 19-13 geworden. Helaas niet gewonnen dus, maar toch een goede wedstrijd gespeeld!

Volgende week gaan we er weer tegenaan! Op 9 oktober is het de beurt aan HHV 2 om aan te treden tegen ZKC 3. Hopelijk zien we jullie daar om ons aan te moedigen!