Eindelijk was het weer zo ver. De competitie ging weer van start. Na bijna een jaar geen wedstrijden, betrad het nieuw gevormde ZKC 3 het korfbalveld.
De eerste tegenstander was Oranje Zwart. Het doel van de veldcompetitie is meedoen in de top, dus winst was vandaag belangrijk.

De wedstrijd begon met Lennart, Yvar, Manouk en Aniek in de aanval. Het 3e heeft het doel om meer dynamisch te gaan spelen en dit pakte gelijk goed uit: Lennart zet ZKC op een voorsprong (2-0).
Hierna mocht het andere vak, bestaande uit Dennis, Leon, Lonneke en Janice, ook laten zien waarop getraind is. Leon, net overgekomen uit de A1, weet de korf te vinden.
Gedurende de 1e helft weet het 3e de voorsprong vast te houden. Het aanvalspelletje ziet er goed uit en verdedigend  houden we het prima dicht. De heren zijn erg zuiver en mede dankzij hun doelpunten, gaat ZKC met een voorsprong van 11-7 de rust in.

Adriaan, die vandaag fungeerde als coach, complimenteert het 3e op hun spel. Echter, zijn er ook verbeterpunten. Er moet gewaakt worden voor ongeduldigheid en focussen op meer rebound.

ZKC 3 komt sterk uit de kleedkamer en middels doelpunten van Leon en Lonneke wordt de voorsprong uitgebreid naar 13-7.
Verdedigend blijft ZKC sterk. Vooral Yvar, ook nieuw vanuit de A1, blinkt hierin uit, die zijn heer een hele vervelende wedstrijd bezorgd met alle onderscheppingen.
Ook ex-A1 speler Lars, verzilvert zijn wissel met een doelpunt wat het laatste doelpunt van ZKC is van de wedstrijd. Eindstand 16-10.

Hoewel er nog verbeterpunten zijn, kan het 3e terugkijken op een mooie wedstrijd. Een goede start van hopelijk een succesvol seizoen!