Goede start voor ZKC’19 4: 14-13

Zuidwolde (Dr.) - Na bijna 1 jaar zonder competitiewedstrijden, mochten we eindelijk weer een reguliere wedstrijd spelen.
Bij ZKC is een groot aantal talentvolle A-junioren overgegaan naar de senioren, waarvan enkelen in de selectie gaan spelen. En ook een paar in een nieuw gevormd ZKC 3.
Hierdoor heeft ook ZKC 4 diverse wijzigingen ondergaan. Ons team bestaat bij de mannen uit: Willem Jan Wemmenhove, Wouter Steenbergen, Gerben Steenbergen, Carel Funke, Mark vd Hof, Bart van der Sleen en Remko Wemmenhove. De ZKC-4 dames zijn: Karyn Hazelhorst-Feenstra, Marlies Berghuis, Karin Benning, Shania Linthorst, Margriet Tissing, Esmee Hoorn en Loes Versteegh.
Een riant team qua grootte, maar door vakanties, werk, blessures en scheidsrechtersverplichtingen hebben we deze ruime selectie ook wel nodig :-).

Vandaag stond ons een onbekende tegenstander te wachten, Sparta Zwolle 4. Dit team met 2 coaches, begon erg sterk. We werden getrakteerd op een 1-5 achterstand, gevolgd door 3-7. Hierna begon de Zwolse doelpuntenmachine te haperen. Een enorme wederopleving, met de vandaag zeer scherp schietende Willem Jan Wemmenhove, bracht ons terug tot 7-7. Willem Jan en Shania gaven ons zelfs een voorsprong bij rust: 9-8.

Coach Loes complimenteerde de ploeg: goed spel met een erg goede inzet. Direct na rust pakte ZKC 4 door naar 11-8.

Maar Sparta 4 gaf zich nog niet gewonnen, met 3 wissels wilden ze de bakens verzetten. Ze kwamen weer volledig terug in de wedstrijd 11-11. Maar ZKC 4 bleef vechten en hield in het laatste kwartier het hoofd koel. Willem Jan werd matchwinnaar, hij schoot vlak voor tijd van heel ver de 14-13 binnen.

Een mooi begin van hopelijk een mooi korfbalseizoen.

Volgende week zaterdag reizen we af naar het naburige Elim om te spelen tegen ELKO 2. Tot dan om 14.00 uur!