Het vlaggenschip van Zuidwolde had vandaag Kinea uit De Knipe op het programma staan. Na een spannende pot tussen Sios en Hoogkerk, wat resulteerde in een 12-11 nederlaag voor Hoogkerk, kon ZKC vandaag 2 punten los komen op haar concurrenten.

Eenmaal aangekomen op het sportpark in De Knipe was het al gauw duidelijk dat de weersomstandigheden tegen vielen. Het eerste aanvalsvak, wat gevormd werd door Daniël, Hielke, Jolein en Marlieke had daar in eerste instantie weinig moeite mee en dat resulteerde in een snelle 2-0 uit de handen van Hielke en Daniël. Kinea wist dit echter snel te beantwoorden met 2 doelpunten (2-2). Het andere vak; Adriaan, Maikel, Hieke & Elske had in de beginfase meer moeite om de kansen af te ronden waardoor de voorsprong beperkt bleef.  Uiteindelijk wisten beide vakken na mooie aanvallen een gat te slaan naar 4 doelpunten (2-6). Kinea wist nog even mee te komen door 2 afstandschoten erin te gooien, maar na een doorloopbal en strafworp van Hieke Kruit en Marlieke Krikken werd de voorsprong verder uitgebouwd. De De Hoogh formatie wist hierna door te scoren tot 13 doelpunten en gaf deze voorsprong van 9 doelpunten ook niet meer weg. Er viel aan beide kanten nog 1 goal wat de ruststand 5-14 maakte.

De 2e helft ging van start met een doorloopbal van Hieke Kruit, waarna vanaf de kant de doelstelling gezet werd om richting de 30 goals te gaan, maar door de forse toename van wind bleek al gauw dat dat niet meer zou gebeuren. Scoren bleek heel moeilijk voor zowel Kinea als ZKC'19. Na een kwartier in de 2e helft waren er nog maar 4 doelpunten gemaakt (7-17). De De Hoogh formatie kon door 2 afstandschoten van Daniël toch de stand uitbreiden tot 7-19. Helaas kreeg hij er ook meteen 1 tegen. De wissels kwamen nog even in actie (Tom voor Adriaan, Melissa voor Jolein), maar dat had weinig effect op de wedstrijd. Melissa kreeg nog een doelpunt tegen, waardoor de wedstrijd eindigde met een stand van 9-19.

Al bij al hebben de Rood-Zwarten een prima prestatie geleverd en gewoon gewonnen. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Harich op het programma. Aan een livestream wordt gewerkt.

Doelpuntenmakers

Daniel Vos; viermaal