Op zaterdag morgen 3 oktober 2020 om 10.15 uur vertrokken wij met de E3 naar Hoogeveen. Dit keer zonder Myla, Lisanne (die handen zelf een wedstrijd) en extra toeschouwers ☹. Het was voor mij als inval coach toch even anders dan als ouder aan de kant te staan. Door Lisanne en Myla was er gisteren al aan de kinderen gezegd dat ze sowieso kampioen waren geworden. De nummer 2 en 3 hadden tot vanmorgen 4 punten en de E3 had er 8 en dat met nog 2 wedstrijden te gaan kon dit het kampioenschap niet meer missen. Wij gingen alsnog voor de winst om dan helemaal alleen kampioen te worden.

Wij begonnen de wedstrijd met Ilse, Tieme, Stijn en Harjan in het veld. We moesten eerst even weer in het spel zien te komen. De tegenstander was eerst ook echt wel even goed fanatiek, waardoor wij niet heel veel kansen kregen. Maar gelukkig wist Tieme naar een hele mooie afstand schot de stand op 0-1 te brengen. Niet veel later wist ook Harjan de korf te vinden waardoor stand 0-2 was.

Na 10 minuten kwamen Ruben en Charrissa in het veld voor Tieme en Ilse. Bij de tegenstanders begon bij sommige kinderen het hoofd een beetje te hangen, omdat een aantal spelers bij ons al goed beginnen met voor verdedigen. Hierdoor werden geregeld de ballen goed onderschept. Gelukkig wist Harjan nogmaals de korf te vinden de stand werd daardoor 0-3. Niet veel later weet ook Charrissa de korf te vinden. Hierdoor gingen wij de rust in met 0-4.

Na de rust spelen Ruben, Ilse, Charrissa en Tieme. 1 speler van ons dacht dat de wedstijd volgens mij al was gespeeld, want die ging met de armen over elkaar verdedigen. Dit werd direct af gestraft door de tegenstander. Hierdoor was de stand 1-4. Ook de 2-4 en 3-4 kwam er helaas snel bij. Na een klein poosje ging Charrissa door de enkel waardoor ze niet verder wilde spelen. Hiervoor kwam Stijn er weer in. Stijn wist de korf gelukkig ook snel te vinden waardoor het 3-5 werd.

De laatste 10 minuten spelen Ruben, Ilse, Tieme en Harjan. We hielden onze aandacht er redelijk goed bij waardoor Harjan de korf nogmaals wist te vinden. Stand 3-6. Helaas kreeg Ilse de bal in het gezicht waardoor zij gewisseld ging worden voor Stijn. Onze aandacht werd even weer wat afgeleid, waardoor de tegenstander de korf ook nog weer wist te vinden. Gelukkig was de wedstrijd bijna afgelopen. De eindstand was 4-6. Hierdoor kunnen de nummer 2 en 3 van de competitie niet meer gelijk komen met de E3 en zijn ze van hun competitie alleen kampioen geworden. Myla en Lisanne bedankt voor jullie inzet. Volgende week mogen jullie samen met de kids (helaas zonder ouders) er een mooi feestje van maken. Wij hopen natuurlijk voor een ongeslagen kampioenschap, maar 1 ding vind ik ook heel belangrijk en dat is ook veel plezier hebben in jullie kampioenswedstrijd. Namens mij en ik denk ook van de andere ouders, gefeliciteerd met jullie kampioenschap en zet hem op volgende week.

Groeten inval coach Mariska Knegt