ZKC 3 wint belangerijk duel

Op 26 september 2020 mocht het derde van ZKC aantreden tegen Oranje Zwart 3. In het uitduel waren de twee ploegen erg aan elkaar gewaagd, maar ZKC profiteerde van het onscherpe begin van Oranje Zwart.

Door een aantal spelers met verkoudheden begon ZKC met een andere opstelling dan verwacht.  De eerste aanval bestond uit Willem-Jan, Hielke, Aniek en Marlies. Dit aanvalsvak wist gelijk tweemaal achter elkaar te schoren, waardoor het andere vak (Carel, Remko, Jorieke en Janita) hun kwaliteiten mochten laten zien. Ook zij wisten tweemaal te scoren. Voordat Oranje Zwart het door had stonden ze al met 6-0 achter. Na een time out wist Oranje Zwart zich zelf weer op de regel te krijgen en begonnen beter te verdedigen en betere aanvallen te draaien en wisten ze de wedstrijd weer om te buigen naar een stand van 8-7.

Door deze comeback was het ZKC die weer een tandje erbij zetten en door mooie doelpunten van Willem-Jan en Carel weer uit te lopen naar 12-8. Echter gaf Oranje Zwart zich nog niet verloren en ook zij wisten meerdere malen de korf te raken (15-13). Door het wisselbeleid van ZKC werd er weer nieuwe energie in de wedstrijd gebracht waardoor ZKC 3 de punten in Zuidwolde wist te houden. Eindstand 21-16.

3 oktober mag ZKC3 zich opstellen tegen SCO 4 om 18.00 uur in Oldeholtpade. Met de inzet en scherpte van afgelopen week, moet dit een leuke wedstrijd gaan worden.