Na bijna een half jaar geen competitiewedstrijden meer gespeeld te hebben stond er afgelopen zaterdag eindelijk weer een wedstrijd op het programma voor ZKC ’19 3. De tegenstander was De Meeuwen 4 en hiervoor moest ZKC een redelijk eindje rijden, namelijk naar Putten. Na een dik uur te hebben gereden (met mondkapjes op) begon de voorbereiding uiteraard met een kopje koffie of thee. Hier kon Brun wel aan wennen zei hij.

Na dit kopje koffie werd ZKC toch iets serieuzer en tijdens de voorbespreking hamerde Carel erop dat we scherp moesten beginnen, zodat we direct het verschil konden maken en niet gelijk tegen een achterstand aanliepen. Helaas was het toch De Meeuwen 4 die de score opende, maar ZKC had hier gelijk een antwoord op met mooie afstandsgoals van Dominique en Remko (stand: 1-2). Vanaf dat moment begon ZKC uit te lopen tot 3-6 met doorloopbalacties van Manouk en afstandsschoten van Karyn en Dennis. Net voor rust kwam Aniek in het veld voor Karyn, omdat Karyn even moest bijkomen van de botsing die ze had gehad met de tegenstander. In de minuten voor de rust wist De Meeuwen 4 toch nog verscheidene keren de korf te vinden wat resulteerde in een ruststand van 6-6.

In de rust moest iedereen even bijkomen, want De Meeuwen 4 gaven zich niet zomaar gewonnen. Het was tenslotte 6-6, dus het kon nog alle kanten op. Na een motiverende speech van Carel en Karyn was ZKC er klaar voor om de winst te pakken en ging vol vertrouwen het veld weer in.

De speech van Carel en Karyn had duidelijk gewerkt, want ZKC kwam snel op voorsprong door een afstandsschot van Remko en stip van Manouk (stand: 6-8). Carel, die in het veld was gekomen voor Brûn, wist deze voorsprong nog verder uit te breiden met 2 mooie afstandsschoten (stand: 6-10). Naast de wissel van Brûn kwam ook Karyn er weer in voor Aniek en verving Aniek even later Do in het andere vak. Na deze wissels wist Dennis met een mooie kleine kans de korf te vinden en schoot Willem-Jan de bal van afstand erin (stand: 8-12). Dit doelpunt gaf Willem-Jan zoveel vertrouwen dat hij afvang niet meer nodig vond en scoorde ook zijn laatste afstandsschot, waardoor de wedstrijd eindigde met een stand van 8-13.

ZKC ’19 3 nam dus de punten mee naar huis en kan trots terugkijken op een wedstrijd waarin goed verdedigd is. De volgende wedstrijden zullen 13 doelpunten misschien niet genoeg zijn om de winst te pakken, vandaar dat er de komende week weer hard getraind gaat worden om dit scorend vermogen omhoog te krijgen. Wij hopen dit aan jullie te kunnen laten zien aankomende zaterdag 12 september om 16:50 wanneer wij op eigen veld tegen Unitas / Perspectief 4 zullen spelen.