ZKC'19 3 WINT (en heeft geen was!)

Op zaterdagochtend 11.30 zou het 3e vertrekken naar het verre Stiens. Helaas had Jorieke de vertrektijd niet helemaal meegekregen, waardoor de tocht iets later moest starten. Eenmaal onderweg verliep alles voorspoedig. Dit veranderde direct bij aankomst, de kledingtas bleek nog 100 kilometer verderop bij Janita te staan. Toen sloeg de paniek toe, we moesten op zoek naar wedstrijdkleding. De tegenstanders konden ons gelukkig een eindje op weg helpen door hun inspeelshirts af te staan. Het tweede deel van het tenue was echter wat lastiger. Her en der werd wat uit de tas gehaald en de wissels Manouk en Margriet gingen het centrum van Stiens in. Helaas konden de Friezen ons daar niet helpen, dus moesten Manouk en Margriet hun charmes in de strijd gooien bij de plaatselijke voetbalvereniging. Na een paar smeekbedes konden ze een paar broekjes bemachtigen en de wedstrijd kon van start. In de shirts van CSL en in de broekjes van S.C. Stiens betreden we het veld.

In de aanval startten Bart-Jan, Mark, Marlies en Jorieke. Zij openden snel de score door 2 doelpunten van Bart-Jan. Het andere vak met Remko, Carel, Janice en Janita liet ook van zich horen door doelpunten van Remko, Janita en Janice. ZKC'19 3 kon geruime tijd de voorsprong behouden tot een score van 4-8. Helaas kwam CSL hierna wat beter in de wedstrijd en benutten ze steeds meer kansen. Bij ZKC'19 verliep de laatste fase van de eerste helft iets moeilijker, waardoor we gingen rusten met een stand van 10-9.

Na de rust kwam Leon Vos in het veld voor Mark, die ons door 2 doelpunten weer naar een voorsprong hielp. Hierna vielen de doelpunten aan beide kanten, waarbii CSL last had van veel frustraties. ZKC'19 3 bleef rustig het eigen spel spelen en heeft bij een stand van 16-16 met nog 5 minuten een grote kans om de punten mee naar huis te nemen. Manouk en Margriet worden in het veld gebracht en door scores van Bart-Jan en Jorieke kwam de stand op 16-18. ZKC'19 wist de wedstrijd goed uit te spelen en wint hierdoor in de shirts van CSL.