Zondag 26 januari stond de uitwedstrijd tegen OKO/Bies op de planning. Van te voren werd gezegd dat het een stugge ploeg is en het een lastige wedstrijd zou worden.

Het aanvallen begon spetterend. Snelle goals van het eerste aanvalsvak Kristian, Hieke, Jolein en Hessel opende de score. Ook scoorde het andere vak Elske, Melissa, Tom en Hielke gemakkelijk. De dames werden erg vrijgelaten in dit vak. Na een spetterend begin waarin het al gauw 1-7 stond werd het spel statischer en minder sterk.

OKO/Bies begon beter te verdedigen, waardoor ZKC niet in hun eigen spel kon spelen. Ruststand was 11-14.

Ook het tweede helft ging gelijk op. Met na een tijdje spelen een score van 15-18. Hierna kreeg OKO/Bies de overhand en maakte de score gelijk tot een 18-18. Door veel dubieuze beslissingen van de scheids kon OKO/Bies zich makkelijker terug knokken. De slotfase was erg spannend waarin ZKC scoorde, met als reactie een tegen goal van OKO/Bies. Met nog een minuut op de klok maakte ZKC de 21-22. Helaas kon OKO/Bies nog gelijk maken. De eindstand is 22-22

Door een winstpartij van Kios tegen Wez Handich is het een minder duur puntje geworden. Hierdoor heeft ZKC nog het heft in eigen handen. Het spel moet volgende week wel beter tegen Udiros. De ploeg uit Nieuwehorne die op bezoek komt op zaterdag 1 februari om half 8.

Doelpuntenmakers:
Melissa Rijstenberg: zesmaal