Zaterdag 11 Januari: Juventa F2 tegen ZKC F2

Zaterdag morgen 9.10 uur verzamelen bij de korf. Voor Yordin en Stan duurt het veel te lang en zij gebruiken al hun energie al op de parkeerplek.

Voor aanvang van de wedstrijd begint is er eerst wat onduidelijkheid over de grote van het veld. De scheidsrechter meet nog wat uit en maakt het veld nog groter dan het al was. De kinderen snappen niet veel van het uitgezette veld en de vele lijnen. De scheidsrechter merkte dit op en besloot nog even samen de lijnen te bekijken.

De wedstrijd begint met Stan, Collin, Yordin en Fenna in het veld en Jula op de bank.  Al snel in de wedstrijd vallen de doelpunten, Fenna 0-1 gevolgd door Stan 0-2. ‘Dat kan ik ook’ zegt Collin en maakt de 0-3. Yordin kan niet achterblijven en maakt de 0-4. Van de zijkant wordt door Lotte geroepen dat er ook nog verdedigt moet worden. Het gaat over en weer en de 1-4, 2-4 2-5 volgen.  De pauze komt in zicht en wordt ingegaan met 6-6. Spannend!

Na de pauze vervangt Jula Collin. De wedstrijd is nog maar 1 minuut bezig en Jula maakt de 6-7.

Maar dan iets wat niemand verwacht, de oorbel van Fenna is weg, de scheidsrechter bedenkt zich niet en legt het spel stil en verzoekt ook de ouders mee helpen zoeken. Helaas, het spel moest verder zonder unicorn-oorbel. De 6-8 en 6-9 worden gescoord door topper Yordin. En dan scoort Jula de 7-10 vanaf 3 meter.

De energie van Stan raakt op en wordt er gewisseld met Collin, die goed op dreef is. Hij voert het team lekker aan en scoort probleemloos van 6 meter. Yordin en Collin scoren om en om en ook de tegenpartij komt steeds weer terug. De laatste 10 minuten gaan in en de stand is 10-12.

Het was een spannende en leuke wedstrijd. Zowel Juventa als ZKC hebben gestreden tot het laatst op dit vergrote veld. Yordin heeft de laatste gescoord en de eindstand is 11-14.