Na een zuur verlies met 1 punt verschil tegen De Walden vorige week, was het voor ZKC'19 3 deze week de taak om te laten zien dat zij veel meer in huis hebben. In de aanval starten Bart, Bart-Jan, Marlies en Janice. Het verdedigingsvak bestaat uit Mark, Remko, Manouk en Dominique.

Van tevoren is besproken dat het belangrijk is om direct te scoren, zodat we niet achter de feiten aan gaan lopen. Helaas valt Bart in de eerste aanval uit door een blessure aan zijn enkel. Hij wordt vervangen door Leon Vos. De tegenstanders fluisteren elkaar in dat ze blij zijn met deze wisseling, maar bedenken zich wanneer Leon al snel 2 afstandsschoten raakt, 2-0. Hoogkerk weet dit gat direct weer dicht te maken door 2 rake schoten, 2-2. ZKC laat niet zo makkelijk over zich heen lopen, Leon en Bart-Jan scoren direct weer 2 afstandsschoten, 4-2. Hierna laat het andere aanvalsvak hun kwaliteiten zien en door scores van Dominique en Remko loopt de score uit tot 6-2. De score gaat hierna gelijk op tot 9-5 ZKC weet de voorsprong nog iets groter te maken en gaat de rust in met een stand van 12-6.

Na rust werd het sterke spel doorgezet, maar de reeks doelpunten bleef uit. ZKC bleef een beetje steken op 14 doelpunten, en Hoogkerk weet 4 doelpunten achter elkaar te maken 14-10. ZKC gebruikt een aantal wissels om met nieuwe energie door te spelen, Nilton vervangt Mark, Jorieke vervangt Marlies en Margriet vervangt Janice. Jorieke weet de korf goed te vinden en is direct goed voor 2 doelpunten. In het andere vak is Bart-Jan erg scherp en ook hij weet de korf tweemaal op rij te vinden, door middel van een afstandschot en een strafworp, 18-10. Hoewel het duidelijk is dat ZKC er met de winst vandoor gaat, blijft het team fanatiek spelen. Door verre afstandsschoten van beide clubs in de laatste minuten wordt de wedstrijd afgefloten bij een stand van 21-12.

Voor ZKC'19 3 was dit een heerlijke winst om het jaar mee af te sluiten. Wij wensen iedereen alvast een fijne vakantie en jaarwisseling en hopen jullie op 12 januari weer te mogen verwelkomen aan de zijlijn!