ZKC’19 3 start de zaalcompetitie met een overwinning

Na een goede 1e helft op het veld in de 3e klasse, mag ZKC 3 nu een klasse hoger gaan spelen in de zaal. De zaalcompetitie begon voor het 3e op zondag 24 november tegen OKO/BIES 2. Er word goed getraind op vrijdag en in de voorbespreking werd duidelijk gemaakt dat iedereen z’n niveau moest halen, wilden we deze eerste pot winnen. Taak was om het verdedigend te winnen van OKO/BIES, zodat we aanvallend mee konden komen met deze jonge, fitte ploeg.

Met dit in het achterhoofd, stapte de rood-zwarten het veld op. Opstelling: Bart, Carel, Dominique en Jorieke in de verdediging en Remko, Mark, Manouk en Karyn in de aanval. Nadine, Bart-Jan & Janice hielden de bank warm, samen met onze supporter Robin. De start van de wedstrijd liet zien dat het een spannende wedstrijd zou worden. Het bleef een tijdje gelijk (3-3), voordat ZKC de eerste voorsprong kon pakken. Met een mooie vrije bal van Do en een afstandsschot van Carel kwam ZKC op 3-5. Toch had OKO een antwoord en kwam weer terug op 6-5. Tot aan de rust bleef het gelijk opgaan en zo zochten beide teams de kleedkamers op met een 8-8 ruststand.

De aanvallen konden beter, voornamelijk door passing. Toch had de tegenstander ook moeite met passen en verdedigend voerden we onze afgesproken taak goed uit. OKO/BIES kreeg vaak maar 1 kans, die gelijk werd afgevangen door de Zuidwoldigers.

Ook na de rust werd er om en om gescoord. Dankzij de heren kwamen we telkens op een kleine voorsprong. Remko, Carel, Mark en Bart-Jan (die erin kwam voor Bart), scoorden allemaal. Stand: 11-13. De eerste ‘grote’ voorsprong kwam bij 12-15, dankzij Bart-Jan. OKO deed er alles aan om de wedstrijd naar zich toe trekken, mede door spelers van het 1e in te zetten. Dit bleek eerst goed uit te pakken, 14-15.

Er volgde een hele hectische slotfase, met veel vrije ballen & strafworpen voor OKO, maar het geluk bleef aan de kant van ZKC. Scheidsrechters B. Blauw floot af bij een stand van 15-16.

ZKC’19 3 kan terugkijken op een goede eerste wedstrijd in de 2e klasse. Doel is om hierop verder te bouwen om nog meer punten te pakken! A.s. zaterdag 30 november spelen we tegen CSL 4 om 19:00 in onze eigen sporthal. Tot dan!