ZKC 2 mag eindelijk beginnen aan hun zaal competitie. En dat tegen, misschien wel titel kandidaat nummer één, AVO 3.

Het tweede kwam op een snelle 1-0 achterstand, maar herstelde zichzelf snel. En zette de achterstand direct om naar een 1-3 voorsprong. De 2 punten voorsprong werd door goed teamspel behouden. 5-7, 6-8, 7-9. Voor rust wisten de gebroeders Vos, als vanouds, gemakkelijk de korf te vinden en zo konden we rusten met een stand van 8-11.

In de rust vertelde trainer/coach Evert dat we  het getoonde spel door moesten blijven zetten. AVO zou zich niet snel gewonnen geven. Als wij zelf onze kansen af zouden blijven maken was er een goede kans om de 2 punten mee te nemen naar Zuidwolde.

Teun & Maikel hadden goed geluisterd naar de coach en gooiden direct de bal erin. 8-12 & 8-13. Maar helaas AVO toonde veerkracht en dichte het gat snel weer naar 2 punten. 12-14.
Door 2 afgekeurde doelpunten, op cruciale momenten, lukte het het team niet om de wedstrijd volledig naar zich toe te trekken.  AVO kwam voor de tweede keer deze wedstrijd op voorsprong. 18-17. ZKC toonde in de aanval volwassenheid en rust om een meer dan verdiend punt mee te nemen naar Zuidwolde. Teun besliste de eindstand op 18-18.

Het team heeft een mooie wedstrijd neer gezet waarbij een punt misschien ook wel voelt als een punt verlies. Graag nodigen we jullie uit om zaterdagavond 20:20 uur het tweede naar de overwinning te schreeuwen. Dan treedt het team aan tegen Heerenveen 3.