Het eerste van ZKC´19 speelde woensdag een bekerwedstrijd tegen de stabiele eersteklasser CSL 1. Ze speelde een goede wedstrijd in Britsum en dit resulteerde in een gelijkspel. Na de verlenging trok CSL aan het langste eind.

In de bespreking van zondagmiddag werd er dan ook verteld dat we het niveau van woensdag moesten vasthouden. Trainer/Coach Jan Bijkerk vertelde verder dat we ons eigen spel moesten blijven spelen ondanks de verdedigende tactiek van de tegenstander. Deze keer moest het vlaggenschip van ZKC´19 1 het opnemen tegen Club Brothers 1, die na vier gespeelde wedstrijden onderaan stond op de ranglijst met 1 punt.

De wedstrijd werd gestart met in de aanval Hielke, Kristian, Elske en Jolein. In de verdediging begonnen Adriaan, Tom, Marlieke en Hieke. Het eerste kwam meteen 2-0 voor door twee goals van Kristian waarvan één strafworp veroorzaakt door Jolein. Na een vakwissel scoorde Club Brothers meteen de 2-1 maar deze werd al snel beantwoord door een afstandsschot van Hieke. Na de 4-2 waren de dames van ZKC´19 los Hieke, Jolein, Elske en Marlieke scoorden allemaal, waardoor de stand 9-3 werd. Adriaan scoorde ook nog waardoor de Hoogh formatie met duidelijke cijfers de rust in ging: 12-4.

In de rust vertelde Jan Bijkerk dat er goed gespeeld werd. Het verdedigende werk werd vooral benoemd. Verder werd er gezegd dat we zo door moesten blijven gaan. We reageerden goed op het achter verdedigen van de tegenstander in tegendeel tot vorige week zaterdag waar ZKC´19 1  6-6 gelijkspeelde. Verder kwam iedereen in de rust even op adem onder genot van een kopje thee. Assistent-coach/trainer Maarten Feenstra waarschuwde dat het spel niet te traag moest worden.

Kristian opende tevens de tweede helft met een afstandschot waarna ook Elske, Marlieke en Adriaan scoorden, dit zorgde voor een goed begin na rust: 16-4. Hierna zakte ZKC´19 een beetje in en begon de tegenstander te scoren. De tegenstander scoorde voornamelijk uit stippen en het werd 16-8. Hierna scoorde Elske en Kristian weer. Inmiddels kwam Melissa in het veld voor Marlieke, die niet door kon op haar kapotte schoen. Verder kwam Maikel erin voor Hielke en later kwam Marlieke met een nieuw paar schoenen terug in het veld voor Hieke.

Maikel en Melissa scoorden beide al snel en tevens scoorde Adriaan: 21-10. Club Brothers schoot in de slotfase nog wat schoten erin. Toen kwam Lina nog in het veld voor Jolein en ook zij scoorde snel de 22-12. Adriaan en Melissa scoorden beide nog een treffer en bij 24-12 was de wedstrijd ten einde.

ZKC´19 speelde een volwassen pot en liet zien dat ze in tegendeel tot vorige week hun eigen spel kunnen blijven spelen ondanks de verdedigende tactiek van de tegenstander. Volgende week speelt ZKC´19 1 tegen Kinea in De Knipe. De hoofdmacht hoopt dat dan ook de nodige supporters weer mee zijn.

Kristian 5x, Adriaan 4x, Elske 4x, Hieke 3x, Marlieke 3x. Melissa 2x, Jolein 1x, Maikel 1x en Lina 1