ZKC'19 3 behoudt de koppositie met een mooie winst!

Op zaterdagavond mocht het 3e aantreden tegen SCO 4 uit Oldeholtpade. Er werd een goede ploeg verwacht, maar aangezien het 3e gedeeltelijk bovenaan staat, gaan ze er met volle vertrouwen in.

Binnen enkele minuten wordt er duidelijk waar de kansen van de tegenstander liggen. Er wordt zeer zuiver geschoten, waardoor ZKC even op een achterstand komt. Gelukkig schiet ZKC ook zuiver mee, waardoor de stand na 5 minuten 2-2 is. Hierna weet SCO de korf iets beter te vinden dan ZKC. Waar er bij ZKC mooie kansen gecreëerd worden die er net niet ingaan, heeft SCO een simpel spel, waarbij er maar 1 schot nodig is voor een doelpunt. De score loopt uit tot 5-2.

ZKC laat zich niet kisten, en door mooie schoten van Bart en Bart-Jan is de stand al snel gelijk; 5-5. Vanaf dit moment in de wedstrijd bleef de score binnen de 2 punten verschil, erg spannend dus!

Vooral de heren van SCO wisten de korf goed te vinden, waardoor SCO een paar keer als eerst op voorsprong kwam. De heren van ZKC waren echter ook goed op schot, door schoten van Bart en Mark kon de stand dus weer gelijk worden getrokken tot 7-7. Hierna kwam er een omslagpunt, waarbij ZKC steeds het voortouw nam in de score. SCO stopte echter niet met scoren, en het lukt ZKC niet om meer dan 2 punten los te komen. Het is rust bij een stand van 12-13.

Zo is het een mooie wedstrijd om te kijken, waar de doelpunten aan beide kanten blijven vallen. Door mooie acties van Karyn, Remko, Mark en Bart-Jan is de score niet ver voor het einde gelijk, 18-18. Met 2 wissels probeert ZKC de wedstrijd naar zich toe te trekken. Dit gaat nog iets moeizamer dan verwacht. De verdediging is goed op orde, maar in de aanval kan de korf, ondanks goed gecreëerde kansen, niet gevonden worden. In de laatste minuten lukt het dan toch! Bart-Jan en Carel raken 2 verre schoten ZKC weet deze mooie wedstrijd te winnen met 18-20 en staat dus nog steeds gedeeltelijk eerste!

Wij willen graag nog even extra aandacht besteden aan Bart-Jan. Bart-Jan had deze wedstrijd voor het eerst het rood-zwarte ZKC-broekje aan. Dit gaf hem zoveel inspiratie, dat hij topscoorder werd met maar liefst 8 doelpunten! Mochten er mensen zijn die de korf niet goed kunnen vinden, wie weet is dit de gouden tip.....