Nadat we vorige week thuis ruim hadden gewonnen van Zwart Wit was nu Kinea aan de beurt. Ook hier hoopten wij een goed resultaat te pakken zodat we mee kunnen blijven doen om het kampioenschap.

De wedstrijd begon moeizaam waarbij beide ploegen evenveel scoorden en dit resulteerde in een stand van 4-4 na 20 minuten spelen. Maar na drie mooie afstandsschoten van Estelle, Leon en Brûn gingen wij alsnog met een 4-7 voorsprong de rust in. Na rust begonnen wij beter te spelen, waardoor de tegenstander minder vaak tot schieten toe kwam en wij zelf meer schoten gingen lossen. Het rendement was hierin echter nog te laag, maar na vier mooie goals van Leon en drie goals van Susan kwamen wij alsnog op een eindtotaal van 14 doelpunten. De tegenstander wist in de 2e helft veel minder te scoren wat resulteerde in een eindstand van 6-14.

Met een score van 8 punten uit 5 wedstrijden staan we nu op de 3e plek. Volgende week hebben we weer een belangrijke uitwedstrijd tegen de nummer 2 van de competitie.