Zondag mocht het derde weer het veld op voor de eerste wedstrijd van de tweede helft van het veldseizoen. Dit was gelijk een belangrijke wedstrijd, omdat DOW/Wez handich hetzelfde aantal punten had als ZKC. Er moest gewonnen worden, zodat er al een stap gezet kon worden naar het kampioenschap, want dat is het doel voor dit seizoen.

In de aanval begonnen Carel, Bart, Manouk en Karyn en in de verdedigen stonden Bart-Jan, Remko, Dianne en Karin. Janice en Guus waren de wissels bij deze wedstrijd.

ZKC 3 begon de wedstrijd uitstekend met twee mooie doelpunten van Carel. Na de vak wissel scoorden Remko en Karin beide een schot van afstand en ZKC liep uit naar 4-0. Hierna volgde een doorloopbal van Manouk, een afstandsschot van Carel en een kansje achter de korf van Bart-Jan. Het 3e stond voor met maar liefst 7-0. DOW/Wez Handich scoorde vervolgens en nu waren zij ook van de nul af. Bart benutte vervolgens een kleine kans en bracht de stand op 8-1. DOW/Wez Handich kreeg een vrije bal en scoorde die ook. Bart benutte weer een kleine kans en Bart-Jan scoorde van afstand. Dit bracht de stand op 12-3. Voor we de rust in gingen scoorde DOW/Wez Handich nog een keer en dit resulteerde in een ruststand van 12-4.

Na de rust kreeg het derde gelijk twee afstandsschoten tegen, maar daarna scoorde Remko uit een groen-geel bal en Bart-Jan maakte een doorloopbal. De stand was nu 14-6.  Vervolgens scoorde Karyn een kleine kans, maar DOW/Wez Handich scoorde ook weer, waardoor de stand op 15-7 kwam te staan. Karin en Remko scoorden beiden van afstand, waardoor het derde nog verder uitliep naar een stand van 17-7. Vervolgens kwamen Janice en Guus in het veld voor Manouk en Bart. ZKC 3 kreeg nog twee doelpunten tegen. Dit bracht de eindstand op 17-9.

ZKC 3 heeft nu de koppositie te pakken door de winst op concurrent DOW/Wez Handich. De eerste stap naar het kampioenschap is gezet.

Aankomende zondag speelt ZKC 3 weer thuis en nu tegen TFS 2. Dus kom het derde aanmoedigen!