ZKC’19 3 handhaaft zich in reserve 2e klasse met een gedeelde 2e plaats

Op zondagmiddag 31 maart reisde ZKC’19 3 af naar Groningen om haar laatste zaalwedstrijd van het seizoen te gaan spelen. Tegenstander: NIC 4. Alhoewel het kampioenschap al vergeven was aan het sterke AVO 3, wilde ZKC er alles aan doen om toch die tweede plek te bemachtigen in deze spannende poule.

De vorige wedstrijd eindigde in verlies (17-19). Uit deze wedstrijd kwam duidelijk naar voren dat de heren van NIC scherpe schutters zijn. Maar liefst 15 doelpunten kwamen uit de handen van de mannen. Met deze informatie ging ZKC ook de wedstrijd in. Er moest sterk voorverdedigd worden door de dames om de heren optimaal te steunen.

De eerste aanval werd gevormd door Karin, Nadine, Bart-Jan en Mark. In het andere vak stonden Jorieke, Janice, Remko en Carel. De bank werd gezet door Karyn en Bart. (Adriaan en Manouk afwezig).

De score werd geopend door ZKC door middel van een vrije bal die benut werd door Karin. NIC wist het gelijk te trekken naar 2-2, maar vanaf deze stand kon ZKC’19 licht uitlopen. Karin liet opnieuw van haar horen met een afstandsschot en Nadine liet zien hoe scherp zij achter de korf schiet: 2-4. Het lukte de rood-zwarten niet om een grote voorsprong te pakken. Doelpunten van Remko, opnieuw een kans achter de korf van Nadine en twee strafworpen hielpen ZKC naar een totaal van 9 doelpunten, maar NIC kon altijd bijblijven. Rust 7-9.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat we hard hadden gewerkt voor deze rustuitslag, maar de laatste 10 minuten van de eerste helft waren we slapper gaan spelen. We moesten gretiger zijn op de ballen en de kansen afmaken.

Hoe graag ZKC dit wilde oppakken in de tweede helft, het kwam er helaas niet uit. NIC kwam uiterst sterk uit de kleedkamer en liet zien waar hun grootste kracht ligt. Maar liefst 4 doelpunten achter elkaar van de heren bracht NIC op hun eerste voorsprong (11-10). De Zuidwoldigers probeerden alles eruit te halen, maar de kansen wilden er simpelweg niet meer in. In tegenstelling tot NIC, die in een super flow waren gekomen. Het laatste doelpunt van ZKC kwam van Remko (18-14), maar NIC was nog niet klaar met ZKC. Met 5 doelpunten op rij trokken ze de stand naar 23-14, waarnaar de consequente scheidsrechter affloot.

Een terechte nederlaag, maar ZKC’19 3 mag trots op zichzelf zijn. Voor de competitie was ons doel handhaving, maar het derde heeft lang meegedaan in de strijd voor het kampioenschap. Ze eindigen op een gedeelde tweede plek met NIC 4 en Wêz Handich 2, wat goed weergeeft hoe spannend deze competitie is geweest.

Op het veld gaan we opnieuw keihard strijden voor het kampioenschap, waar we nog steeds voor in de race zijn. We zien u graag terug op het vertrouwde kunstgrasveld!