Winst voor ZKC'19 4 na moeizame tweede helft

Na een wat verlaat vertrek, omdat sommigen wat moeite hadden met de zomertijd, vertrokken we met tien man richting Drachten. Eenmaal in Drachten moest de focus even gezocht worden na gesprekken over uiteenlopen onderwerpen, zoals datingapps, second love én de functie van een schaap. Gelukkig werd deze focus langzaam aan gevonden en stond iedereen op scherp bij de start van de wedstrijd.

Het vak van Guus, Mark, Janita en Nienke begon in de aanval, het was eventjes zoeken, maar al gauw maakte Guus de eerste twee doelpunten en was het 0-2. Het andere vak bestaande uit Nilton, Wouter, Marjolein en Lisanne, begon gelijk goed, zowel verdedigend als aanvallend. Waar het ene vak steeds beter ging spelen, had het andere vak steeds wat meer moeite om de juiste kansen te vinden. Toch bleef er gescoord worden, onder andere door Janita, Nienke, Nilton en Guus en was de ruststand 4-10.

In de rust werd besproken dat er rustiger gegooid moest worden, om de fouten eruit te halen. We stonden zes punten los, dus wat vertragen was niet erg. Dit had helaas niet het gewenste effect. De tweede helft was niet om over naar huis te schrijven. Verdedigend ging het prima, maar in de aanval liep het niet meer. Ook de wissels van Edward en Hilde mochten niet baten, het spel bleef aanvallend moeizaam. Ondanks dat, wist ZKC'19 4 het verschil van 6 punten te behouden en werd er afgefloten bij 9-15. De laatste zaalwedstrijd werd dus gewonnen!

Deze overwinning heeft ons op een gedeelde 3e plek gebracht samen KIOS 3, een mooi resultaat voor het 4e! Nu zullen we ons zelf weer klaarstomen voor het veldseizoen, waar we aan de bak zullen moeten voor handhaving in de 3e klasse.

We zien jullie graag weer op het veld, de support zullen we hard nodig hebben!

Doelpunten
Nilton (5x), Guus (2x), Nienke (2x), Marjolein (2x), Janita (2x), Mark (1x), Hilde (1x)