Vandaag werden er belangrijke wedstrijden gespeeld! het 1e en het 2e speelden vandaag allebei een degradatie wedstrijd en het was aan ons de taak het goede voorbeeld te geven voor het 1e.

De vorige ontmoeting tussen deze 2 ploegen was niet best van de kant van ZKC19. Het werd toen 26-17 voor de bezoekers. We hadden dus nog wat recht te zetten.

We begonnen de wedstrijd sterk met een paar snelle goals, dit resulteerde in een 3-1 voorsprong voor de Zuidwoldigers.

we liepen elke keer uit maar speelden dan niet rustig genoeg om de voorsprong ruim te houden. toch werd er gerust met een voorsprong van 13-8 door nog een paar snelle goals in de eindfase van de 1e helft.

Coach Steve vond dat we goed speelden, wel moesten we blijven doen wat we hadden getraind afgelopen vrijdag.

De 2e helft begon verdedigend wat minder. Mid Fryslan kwam steeds dichterbij. 3 goede wissels aan hun kant! maar het mocht niet baten voor de tegenstanders. We herpakten ons daarna wel weer goed! er werden goed opgezette aanvallen gespeeld en we hebben de wedstrijd netjes uitgespeeld. dit resulteerde in een mooie einduitslag van 23-17!

We zijn nog niet zeker van klassebehoud, er moet nog 1 goede wedstrijd uit geperst worden volgende week tegen CSL. 1 punt zal genoeg moeten zijn voor de Zuidwoldigers.