17 maart stapte het 2e van zkc in de auto richting Koog aan de Zaan, ondanks dat er niemand mee wou /kon met dit top team, hebben we uiteindelijk toch 4 toppers zo ver kregen om mee te gaan, Britt uit de a2 versterkte ons 8 tal en hield de bank warm. Ook waren de 3 gebroeders Vos mee hier waren we erg blij mee! Janita die in plaats met haar eigen team mee ging ons steunde.

Voor allebei de teams was dit een spannend duel en konden beide de punten goed gebruiken . Zkc'19 won de vorige thuis wedstrijd tegen KZ in de zaal en waren natuurlijk van plan om dit weer te doen. Deze week starten we met een andere opstelling.

In de voorbespreking vertelde steve dat hij erg trots was op ons 2e, er zijn veel blessures en spelen vaak met verschillende mensen maar toch hebben we al 10 punten gepakt met elkaar! We krijgen het nog lastig maar we gaan er zeker voor, nog 3 wedstrijden te gaan en wij gaan voor 6 punten!

De aanval : het sterke 2 tal de 2 J's Janita uit het 4 e en mama Jolein die versterkt werden door Maikel en Nick. Nick die gisteren al een goede pot had neergezet bij het eerste en vannacht had gewerkt ging er vandaag weer vol tegen aan. Het andere vak : Daniel, Dion, Rosalie en Lina

Helaas begon zkc niet erg scherp, werd overdonderd door KZ en stonden 2-0 achter, dit werd snel hersteld door de 4-2. De zkc'ers waren nog erg zoekende omdat de opstelling natuurlijk anders was dan normaal. Zkc bleef mee scoren en gingen uiteindelijk de rust in met een goed resultaat 10-11 Zkc stond voor!

Zkc kwam minder scherp de kleedkamers uit als KZ de stand 15-13. Er werd een time out aangevraagt door trainer Steve we moeten gaan focussen, we kunnen hier punten pakken en dat gaan we ook doen!! Dit deed ons goed , 19-17 met nog 9 min op de klok. Maikel speelde een goede wedstrijd en maakte ook de laatste 2 goals 19-19. Eindstand : 19-19

Uiteindelijk ging zkc toch met 1 punt richting huis. Het tweede van Zkc wil de wissels erg bedanken voor het mee gaan naar het westen!

Volgende week heeft het tweede van Zkc een belangrijke wedstrijd zkc'19 tegen Mid Friesland. We spelen om 12:50, we kunnen alle support gebruiken! Tot dan.