ZKC’19 3 verliest koppositie aan ’n sterk AVO 3: 26-15 (rust: 12-7)

Assen – Zondagmiddag 17 maart 2019 ging koploper ZKC’19 3 met vertrouwen naar Assen om aan te treden tegen AVO 3: de nummer twee op de ranglijst.

We kunnen er een heel lang verslag van maken.  Maar AVO 3 speelde vandaag ijzersterk en ZKC 3 kwam eigenlijk geen moment in de wedstrijd.  Dus daarom een kort verslag van een duel, dat een kat-en-muis spel werd. AVO 3 was de kat en joeg ons direct de stuipen op het lijf door heel snel een 5-0 voorsprong te nemen.

We begonnen met Nadine Kuiper, Manouk Kuiper, Adriaan Dusée en Carel Funke in de 1e verdediging. Karyn Feenstra, Janice Rijstenberg, Bart Jan Berghuis en Remko Wemmenhove vormden de ZKC-aanval. Op de wisselbank zaten Bart van der Sleen, Jorieke Zwiers en Karin Benning. Hiermee was feitelijk de wedstrijd al beslist want ZKC 3 kreeg weinig speelruimte van de Assenaren. Waar we vorige week tegen Wez Handich 2 (winst 22-26) nog vol bravoure speelden, nu was het AVO dat de toon zette. Toch kwamen we door hard te werken nog terug tot 5-4 met goals van Remko Wemmenhove (tweemaal), Nadine Kuiper en Adriaan Dusée, allen van afstand.

Na 7-4 konden we via 7-5 (Carel Funke) en 8-6 (Bart Jan Berghuis fraaie afstander vanuit het achterveld) nog enigszins aanhaken. Het meegereisde publiek zag AVO 3 weer gas geven: 10-6. Tot de rust kon ZKC  3 nog eenmaal scoren (vrije bal Remko). Ruststand: 12-7.

Adriaan Dusée zorgde voor hoop door direct 12-8 aan te tekenen. Maar na 13-9 (strafworp Bart Jan Berghuis) liep de scherpschietende AVO-ploeg uit naar 16-9. Intussen was Bart van der Sleen in het veld gekomen voor Caral Funke om meer reboundoverwicht te krijgen. Janice Rijstenberg maakte een mooie goal (16-10) en Bart zorgde voor 17-11 (wegtrekbal). Hierna is het scoreverloop niet mee bijgehouden.  Waarschijnlijk toch door de teleurstelling.

In de slotfase kwamen Jorieke Zwiers, Karin Benning en Carel Funke nog (weer) in het veld. Karin wist nog twee mooie doelpunten te scoren. AVO 3 gaf met gave afstandgoals hun visitekaartje af en speelde ZKC 3 met een 26-15 nederlaag naar huis. In deze vorm is AVO 3 op koers naar de titel.

Na afloop konden we alles goed relativeren. We startten dit zaalseizoen om ons te handhaven in de reserve 2e klasse. Dat we nu zo lang om de titel hebben mee kunnen doen, is allang mooi. Volgend weekend zijn we vrij en gaan we ZKC 1 en 2 supporteren in de strijd om de benodigde punten. Zondag 31 maart reizen we af naar Groningen om in de laatste zaalcompetitie-ronde tegen Nic 4 uit Groningen te spelen. Supporters, bedankt!