Op zondagmiddag 10 maart mocht ZKC ’19 3 tegen Wêz Handich 2 gaan strijden om de eerste plaats in de poule. ZKC was erop gebrand om te winnen na een goede training op de vrijdagavond.

De wedstrijd begon met Karyn Feenstra, Nadine Kuiper, Bart-Jan Berghuis en Mark van den Hof in de verdediging en Adriaan Dusée, Carel Funke, Karin Benning en Manouk Kuiper in de aanval. Op de bank zaten onze sterke wisselspelers Remko Wemmenhove en Lotte van Middelaar. Helaas was het Wêz Handich die de score opende. Tot 2-2 ging het gelijk op door een schot van Manouk en een strafworp van Bart-Jan (meegekregen door een mooie actie van Karyn). Daarna begon Wêz Handich uit te lopen tot een score van 7-3. ZKC vroeg een time-out aan en wissel Remko Wemmenhove sprak het team moed in. We moesten de koppen omhoog houden. Na de time-out ging ZKC beter spelen en kwam tot een score van 10-8 door twee goals van Bart-Jan, ‘groen-geel bal’ van Mark, kleine kans van Manouk en een afstandsschot van Adriaan. Tot aan de rust liep de stand gelijk op, met o.a. mooie doelpunten van Carel en Adriaan die elkaar goed konden vinden in het veld. Ruststand: 13-11.

Na de rust kwam ZKC vlijmscherp uit de kleedkamers en dit resulteerde in een gelijke stand van 13-13 met goals van Karin en Carel. 10 minuten na de rust kwam ook Remko het veld in voor Mark. Dit pakte goed uit, want Remko wist meerdere malen de bal van grote afstand in de korf te gooien. Tot 19-19 ging de score gelijk op, waarbij Wêz Handich toch net altijd een puntje voorliep. ZKC moest hard werken om mee te komen met het makkelijk scorende Wêz Handich. Om weer wat nieuwe energie in het veld te brengen kwam Lotte erin voor Karin. Lotte scoorde gelijk een mooi afstandsschot en hiermee kwam het omslagpunt. ZKC stond voor het eerst in de wedstrijd voor op Wêz Handich. Nu was het de vraag of ZKC deze voorsprong kon behouden. Door fenomenale goals van Remko, Adriaan en 2x Bart-Jan kwam de stand op 21-23 met nog 8 minuten te gaan. In deze zenuwslopende minuten kwam ZKC nog verder op voorsprong door een doorloopbal van Lotte en afstandsschot van Manouk, stand: 22-25. Uiteindelijk was de goed spelende Bart-Jan die de score afsloot met een mooie kleine kans en hiermee zijn 10e doelpunt van de wedstrijd maakte.

Het was een spannende wedstrijd, waarin ZKC 3 alles heeft gegeven met uiteindelijk een mooi eindresultaat. ZKC 3 staat nu bovenaan in de reserve 2e klasse. De komende twee wedstrijden tegen AVO en NIC zullen gaan bepalen of ZKC deze koppositie kan behouden!